Meerkerk heer en meester in oefenduel

Sleeuwijk 1

27 november 2012 20:00

Vanavond oefende Meerkerk op ’t Hoog tegen het in de derde klasse uitkomende Sleeuwijk. Nadat Meerkerk al snel op voorsprong kwam via Patrick Vuurens, kon het vrijuit voetballen. Dit deden de geelzwarten ook. Er werd naar hartelust gecombineerd en na een kleine vijfentwintig minuten verdubbelde Meerkerk de voorsprong.

Doelpuntenmaker was Guus Vreeswijk die de doelman van de Roefbewoners met een fraaie lob kansloos liet. Kort voor de pauze vergrootte Meerkerk de voorsprong. De 3-0 van Patrick Vuurens betekende tevens de ruststand.

Na de onderbreking was de concentratie even weg in de verdediging. Sleeuwijk maakte daar dankbaar gebruik van en tekende de 3-1 aan. Het zou de uiteindelijke eretreffer betekenen. Meerkerk bleef de bovenliggende partij en via Patrick Vuurens werd het 4-1. De mooie steekpass van Youri van Blanken leidde dit doelpunt in. Kort daarna was het opnieuw raak. Een schitterende goal van de voet van Martijn van der Hagen bracht de stand op 5-1. Het was uiteindelijk Stijn Schuller die met een kopbal de 6-1 eindstand op het scorebord zette, al heeft niemand dat kunnen waarnemen omdat de verlichting van het scorebord vanavond niet werkte.

AdG