SV MEERKERK 2 SLUIT 2012 WINNEND AF EN OVERWINTERT IN DE BEKER!

Theole 2 (zon)

Mark van Zanten (penalty)
Assist: Sjoerd Vink
Mark van Zanten (intikker)

Mannen, 2, Groep 2 4

15 december 2012 17:00

Krul, J.P.A.

In een druilerig Tiel traden we vandaag om 17:00 uur aan voor de 4e ronde van de districtsbeker tegen het 2e zondagelftal van Theole, daar waar Gert Heijsteeg jr. hoofdtrainer is. Theole 2 is een jong goed voetballend team en dat bleek vandaag ook.

Ondanks dat we nog immer met blessures kampen is de teamgeest momenteel uitmuntend, mede gevoed door uitstekende resultaten tegen gerenommeerde tegenstanders als Almkerk, Heerjansdam en LRC. Door het verplichte voetballoze weekend van 8/9 december jl. en de doordeweekse vorstperiode was het ritme wel wat verstoord, maar daar zijn we goed mee omgegaan.

We spraken af om druk naar voren te geven maar daar kwam in de beginfase weinig van terecht. Theole speelt hetzelfde spelletje dat wij willen spelen maar kwamen beter uit de startblokken en had beduidend minder moeite met het natte en daardoor snelle kunstgrasveld. Overal kwamen we te laat en we liepen dus achter Theole en de feiten aan.
Tactisch stonden we niet goed en we schoten te kort in handelingssnelheid en beleving. Met name het laatste mag niet gebeuren. Lex Kramers hield ons met een paar goede reddingen annex ingrepen goed in de race, al had hij op het harde schot van dichtbij na een knappe individuele actie van de nummer 8 een engeltje op zijn schouder. Na een halfuur stonden we tactisch beter en konden we Theole's aanvalsspel onder controle krijgen. De rust werd met de brilstand bereikt.

In de rust gaven we aan waar we de winst konden boeken. De groep heeft het vermogen slecht spel om te turnen naar goed spel en dat is een grote kwaliteit. De 2e helft was een kopie van de 1e helft alleen was het nu Meerkerk dat bepaalde. Met name via Mark van Zanten hadden we 2 maal moeten scoren maar achteraf  bleek dat hij het kruit in zijn schoenen nog niet wilde aanspreken. Mark vult zijn positie anders in dan bijvoorbeeld een Johan van Es of Mike Kersbergen maar hij heeft wel de kwaliteit om bij elke aanval voor het doel te verschijnen om de bal het laatste zetje te geven. Mike was ook twee maal ongelukkig bij goed genomen vrije ballen waar de lat en even later de keeper in de weg lag. Even later was het wel Mark die eerst een strafschop onberispelijk benutte na een handsbal van Theole op een schot van Sjoerd Vink en niet lang daarna verscheen hij naast Benjamin die werd vrijgestoken door Bart. Benjamin legde de bal onbaatzuchtig af op die Harde en de 0-2 was een feit.

Theole schoof nu een mannetje door en nam het heft in handen. Sjoerd ging eraf voor René de Winter die weer zijn eerste speelminuten maakte na zijn enkelblessure opgelopen bij Ameide. Via een van richting veranderd schot kwam Theole op 2-1. Zij roken bloed en in plaats van kalm te blijven en te blijven voetballen deden we juist het tegenovergestelde. Thomas ging er met kramp vanaf en werd vervangen door Jesse van Putten. Uit een matig verwerkte corner schoot Theole schitterend en loeihard de gelijkmaker in de kruising. Daarna kregen we nog via Bart een 100 % kans, maar Bart raakte de bal verkeerd waardoor de keeper de bal tot corner kon verwerken.

Even later blies de heer Krul af en was het penalties nemen. Theole beet het spits af en wist niet te scoren. Mark beet voor ons koeltjes de spits af en daarna pakte Lex fantastisch een lage harde bal. Rene de Winter verzilverde zijn pingel onberispelijk en Theole ook. Hierna zag ik Bart scoren en Theole ook. Mike's penalty werd gekeerd en Theole benutte de hunne weer. Benjamin schoot de laatste pingel uit de serie binnen waardoor de volgende ronde werd bereikt.

In de kleedkamer ging het dak er weer als vanouds af en konden we met een lekker gevoel op naar De Lange Muur om daar de 1e seizoenshelft gezamenlijk af te sluiten. Het buffet smaakte zoals het eruit zag en het werd een lange zit van 20:30 uur tot 01:00 uur toen de laatsten eruit werden gezet waar het overgrote deel reeds in de kroeg zat.

Met deze wedstrijd is de eerste seizoenshelft achter de rug en kunnen we de winterstop in met een 5e plek in de competitie één punt achter Altena dat onze eerste tegenstander is op 26 januari a.s. en met nog minimaal een bekerwedstrijd tegen Almkerk, Achilles Veen of Pelikaan.

Familie Baars en De Jong en Wilco Buyserd en Bennie van Es, Nico Mulders, Alewijn de Groot, Gert Heijsteeg en Jan van Ooijen van het bestuur en ieder ander die ik niet gezien heb of vergeten ben bedankt voor jullie aanwezigheid. We stellen het zeer op prijs dat jullie ons kwamen aanmoedigen.

Wij wensen iedereen prettige feestdagen en een goed uiteinde.

RdH