Geslaagd!

E-Pupillen beker poule, E2, Groep 1 122

27 april 2013 9:00

Rico van Zee

Door al het koude winterweer moesten we vandaag de laatse wedstrijd in de bekerpoule nog spelen. Dat we deze vandaag pas moesten spelen was niet erg, want vandaag scheen de zon en was het eindelijk is lekker om langs de lijn te staan. Ook om te voetballen was het prima weer, niet te warm en het veld was nog lekker nat dus het balletje kon lekker rollen vandaag.

We speelden vandaag tegen Hardinxveld E5, een team dat een klasse hoger speelt dan ons. Zij doen het daar redelijk en staan op een keurige 4e plaats. Een mooie test dus voor het team om te laten zien dat zij dit jaar stappen hebben gemaakt. We moesten het wel doen zonder Corné en Judith. Judith geniet van een weekendje weg en Corné zit in Barcelona voor contractonderhandelingen, maar na de oorwassing tegen Bayern Munchen afgelopen week is de verwachting dat Corné gewoon weer bij Meerkerk voetbalt volgende week.

Twee spelers afwezig en ook bij de andere teams waren er een aantal afwezigen. Dit betekende dus dat we vandaag precies zeven spelers hadden. Geen wisselzorgen voor de trainers!

Om 9.00 werd er afgetrapt en Meerkerk speelde het inmiddels bekende spelletje. Al vrij snel viel op dat we ook vandaag voetballend beter waren dan de tegenstander. Positioneel zag het er allemaal keurig uit en er werd van achteruit opgebouwd. De tegenstander moest het meer hebben van individuele acties. Beide teams kregen een aantal goede kansen, helaas was het Hardinxveld die zorgde voor het openingsdoelpunt. Rowan vergistte zich even in het gladde veld en de natte bal en de bal rolde door zijn benen het doel in. Foutjes maken we allemaal, maar voor een keeper is het vaak extra zuur omdat er meestal een doelpunt uit voort komt. Zaak is dan om jezelf te herpakken en dat heeft Rowan goed gedaan.

Ondanks de tegengoal waren we niet van slag. We bleven goed spelen en dat leverde uiteindelijk ook de terechte gelijkmaker op van Daan. Hierna schoot Hardinxveld een keer op de lat en de paal, dus het geluk zat even mee. Ook wij kregen nog een aantal kansen, maar vaak werd er recht op de keeper geschoten en werd er bij het schieten geen hoekje gekozen. Net voor rust kregen we helaas nog een doelpunt tegen, met een 2-1 achterstand zochten we de limonade op.

Toch waren de trainers wel tevreden. Voeballend zag het er keurig uit. In de tweede helft zo doorgaan en jezelf belonen voor het goede spel. De tweede helft begon en na vijf minuten scoorde Jonathan de gelijkmaker. Toch kwamen we weer op een achterstand. Een corner werd in één keer ingedraaid en belandde met wat geluk in het doel. Niet veel later een identiek doelpunt. Corner werd ingedraaid en Senna kreeg hem ongelukkig tegen zijn been aan waardoor ook deze bal in het doel terecht kwam. 4-2 achter met nog een kwartier te gaan.

Ondanks het gebrek aan wisselspelers en de achterstand bleef Meerkerk keihard knokken. Er werd gestreden om er nog een gelijkspel uit te halen. In de 40e minuut scoorde Jonathan de aansluitingstreffer na een mooie aanval. Een combinatie over rechts, een voorzet naar de 2e paal en Jonathan kon de bal zo in het doel tikken. Een paar minuten later stormde Wessel op het doel af. Als hij rustig bleef kon Meerkerk gelijk komen, maar Wessel heeft soms de neiging om de bal iets te hoog te schieten.. Maar vandaag niet, hij bleef erg koel en hij plaatste de bal over de grond langs de keeper. 4-4!

Zat er nog meer in? Met nog zeven minuten te spelen gingen beide teams vol voor de winst. Gescoord werd er echter niet meer, het bleef bij 4-4.

De jongens en dame zijn dus geslaagd voor de test! Als je tegen een team dat een niveautje hoger speelt zo kunt spelen, dan mag je tevreden zijn. Volgende week de laatste wedstrijd voor de competitie tegen Everstein en dan zijn alle wedstrijden dit seizoen alweer gespeeld. Voor Lex een spannende zaterdag, want hij kan laten zien dat ook hij in zijn eentje het team naar een overwinning kan leiden..