SV Meerkerk JO9-3JM - Peursum F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse F470

30 maart 2013 9:00

F3 GAAT KLETSEND TEN ONDER

Na de grote overwinning van vorige week, ook tegen Peursum, waren de verwachtingen vooraf hoog gespannen. Zouden we tegen het puntloze Peursum de punten in Meerkerk kunnen houden?
Een tegenvaller was het afmelden van onze topscorer Daley die zich absoluut niet lekker voelde. Overigens was hij wel aanwezig om zijn ploeggenoten aan te moedigen. Klasse jongen!!

In het begin van de wedstrijd waren er enkele goede kansen voor Meerkerk, alleen ontbrak het helaas in de voorhoede aan scorend vermogen. Bij Daley begon het al te kriebelen.
Gelukkig maakte Jayden na 15 minuten alsnog de 1-0, via de binnenkant van de paal. Kort daarvoor had onze keeper Martijn al een bal goed gered na een hard schot van een Peursum speler.
Jammer dat Peursum enkele minuten later alsnog de 1-1 aantekende.

In de tweede helft keepte Wessel. Veel te doen had hij niet, want onze verdediger Cesco liep alle gaten dicht. Daley had zijn voetbaltenue inmiddels ook aangetrokken. Zou Daley als echte spits de overwinning binnenslepen?
Maar nog meer dan in de eerste helft zakte de concentratie heel ver weg. Continu werden er praatsessies belegt in het veld, waardoor Peursum steeds gevaarlijker kon worden.
Hoe hard er ook vanaf de zijlijn werd gecoacht, het kletsen hield niet meer op. Door de gebrekkige concentratie viel 5 minuten voor het einde de 1-2, wat tevens de eindstand was.

Gedurende het seizoen is de gebrekkige concentratie toch de rode lijn van de soms tegenvallende resultaten. Het voetbal wordt echt met de week beter. Er wordt goed gekeept, goed verdedigd en we scoren toch wekelijks
onze doelpunten. Maar goed, ook het vasthouden van de concentratie zal wel een keer gaan lukken van de eerste tot en met de laatste minuut. Kunnen we daar ook op trainen?