Goed begin

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E462

16 februari 2013 9:00

Koen Ehrencron

De winterstop duurde lang en ook vandaag was het tot vanochtend de vraag of de wedstrijd door kon gaan. Gelukkig werden de velden goed bevonden en kon eindelijk de eerste competitiewedstrijd gespeeld worden. We zijn weer opnieuw ingedeeld, dus nieuwe ronde nieuwe kansen.

De spelers kwamen één voor één het terrein op en je kon merken dat ze weer zin hadden in een voetbalwedstrijd. We mochten het vandaag opnemen tegen MVV'58 E5. Afgesproken werd dat we het goede spel in de zaal door moesten trekken naar het veld. Zaal en veld is natuurlijk een heel verschil, maar als je in de zaal de bal naar iemand in een geel shirt kan passen, dan moet dat op het veld toch ook lukken?!

Dat de jongens en meisjes er zin in hadden vandaag was vanaf het begin goed te merken. Er werd goed gevoetbald en de tegenstander kreeg geen kans om in de wedstrijd te komen. Al na twee minuten kwamen we op een voorsprong. Het was Daan die de bal, al dan niet met hulp van een tegenstander, het doel in werkte. We bleven goed spelen en na 12 minuten stond er al een 4-0 voorsprong op het figuurlijke scorebord.

Na de 4-0 kwam de klad er een beetje in. We speelden ineens slordig en we wilden te graag een doelpunt maken. Hierdoor vergaten we onze posities en MVV'58 kon hierdoor gevaarlijk worden. Dit resulteerde ook in een doelpunt voor de gasten. Ruststand 4-1.

De tweede helft werd zwak begonnen. MVV"58 was beter, speelden de bal goed rond en wij stonden niet goed. Zij scoorden ook vrij snel de 4-2 en konden ook daarna twee keer alleen op Rowan aflopen. Gelukkig was Rowan in vorm en kon die deze ballen tegenhouden. Na deze gemiste kansen beslistte Corne de wedstrijd door de 5-2 te scoren. Hierna ging het weer beter, er werd weer beter gevoetbald en we liepen uit na een 7-2 voorsprong. MVV'58 deed nog iets terug door de 7-3 te scoren. Uiteindelijk werd de wedstrijd gewonnen met 10-3.

Al met al dus een mooie uitslag met af en toe heel leuk voetbal en mooie uitgespeelde goals. Af en toe was het ook ietsjes minder en dat moeten we proberen om er uit te krijgen. Door deze overwinning zijn ook de geruchten over een mogelijk vertrek van Lex uit de lucht, want ook met Lex kunnen we dus winnen!! Over twee weken staat de volgende wedstrijd op het programma, kijken of we deze lijn voort kunnen zetten..