NUTTIG GELIJKSPEL TEGEN DE ALBLAS

... (penalty)

16 februari 2013 12:30

Harry van Meerkerk uit Streefkerk

Op een door de weersomstandigheden geteisterd zwaar B-veld ging onze oefenwedtrijd tegen De Alblas 2, acterend in de middenmoot van de Zeeuwse reserve 1e klasse, vervroegd maar gelukkig wel door.

Het hobbelige, zachte veld met lang gras maakte verzorgd voetbal vrijwel onmogelijk. De winst zat hem dan ook in broodnodige minuten voor weer fitte spelers als Barry en Gerald Boom en Mike Kersbergen, het noodgedwongen inzetten van volgend seizoen overkomende A Junioren op andere posities dan gebruikelijk en uiteraard weer voldoende leermomenten.

De doelpunten waren mooi uitgespeeld, waarbij het balletje lekker liep. Op zo'n veld moet je geen risico's nemen waar dat gevaar op kan leveren wat we wel deden en wat dus een tegentreffer kostte. Onnodig. Evenals de penalty die we in de 2e helft weggaven door in te stappen in de zestien in plaats van de lange hoek af te dekken - waar de keeper de korte hoek pakt - en gewoon naast de spits te blijven lopen. Voorts waren er nog wat organisatorische zaken en coachmomenten die we deze week allemaal nog zullen aanstippen.

Kortom een nuttige partij met een verdiende 2-2 eindstand, want hoewel we in de beginfase de overhand hadden hielpen wij De Alblas in het zadel en gingen zij steeds beter met de omstandigheden om. In ieder geval zagen we spelers dingen doen waar zij normaliter niet voor staan. Wellicht is geldingsdrang daar oorzaak aan, maar men moet wel beseffen dat dit de ketting verzwakt in plaats van beter maakt.

Volgende week zaterdag spelen we om 14:30 uur thuis tegen buurman Stedoco.

RdH