Bloedstollende kampioenswedstrijd E1

9 mei 2013 11:00

Wilco Bruynes

Hallo allemaal,

Met nog één wedstrijd te spelen staat onze E1 bovenaan de ranglijst. Alleen bij winst zouden we met elkaar een feestje kunnen bouwen...........Makkie???

Hier het verhaal van een wedstrijd die niet snel vergeten zou worden, door niemand die de wedstrijd heeft gezien.

Op zo.n dag dat je kampioen kan worden is het natuurlijk extra spannend, niet alleen voor de boys maar ook voor de leiding en ouders. Het is prachtid om te zien hoe iedereen meeleeft en naar zo,n wedstrijjd toewerkt. Je kan het als trainers wel 100 keer benadrukken dat je niet zenuwachtig moet zijn en dat je gewoon je eigen spel moet spelen, maar geloof me, niets hielp. Als dan ook de trainers moeite hebben om hun zenuwen in bedwang te houden kunt u zich misschien voorstellen hoe die koppies er in de kleedkamer eruit hebben gezien.

De wedstrijd dan, vanaf de aftrap gingen we gelijk van start met een prachtige aanval, jammer dat we die kans miste. De uitwedstrijd wisten we met 0-9 te winnen, maar al snel zag het ernaar uit dat dit vandaag niet zou lukken. Sterker nog, onze tegenstander HSSC61 scoorde. Een flinke tegenvaller, maar we bleven voetballen. Na een paar kansen te hebben gemist scoorde Bart uit een mooie aanval 1-1. Helaas, Heicop was absoluut niet van plan om de wedstrijd zomaar voorbij te laten gaan en scoorde de1-2.
Een domper natuurlijk, zo gingen we de rust in. Nadat de puntjes opo de I gezet waren begonnen we aan de tweede helft. Nog 25 minuten om een achterstand om te buigen naar een noodzakelijke winst!! De spanning was enorm. U kunt zich de ontlading voorstellen toen Milan de gelijkmaker scoorde. Onze boys roken bloed, met een ongeloofelijke inzet en passie bleven we ons eigen spelletje spelen. Het met grote getalen opgekomen publiek moedigde onze jongens aan, op jacht naar de verlossende goal. Nadat Milan een schot op doel gaf en de keeper de bal in z,n eigen doel sloeg stonden we dan eindelijk voor vandaag 3-2 .Maar nog was het niet gespeeld Heicop (dat met een paar andere jongens speelde dan in de uitwedstrijd) gaf nog steeds niet op. De spanning bereikte het kookpunt, het publiek (en de leiding) hadden het niet meer,
maar nadat Arno goed voorbereidend werk deed en Bart weer netjes afwerkte stond het 4-2. Niet lang daarna het verlossende eindfluitje van scheids Wilco...........
KAMPIOENEN !!!!!      Het werd een prachtige dag, de (kinder)champagne vloeide, de platte kar stond klaar en de friet met snacks smaakte heerlijk.

Ik wil iedereen namens de boys harttelijk bedanken voor de grote opkomst van het publiek, de jongens hebben genoten van deze onvergetelijke dag!!!

gr, Arwin