Seizoen duurt net te lang

RKTVC D2

SV Meerkerk JO13-1JM

Anoniem (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse D39

11 mei 2013 12:00

Laatste wedstrijd van het seizoen en de opdracht was duidelijk; winnen!

De omstandigheden waren echter niet ideaal, het regende en het kunstgrasveld was dramatisch. Dieptepasses geven was dan ook erg lastig aangezien onze jongens toch wel even aan het veld moesten wennen.

De beginfase was van beide kanten erg rommelig en ondanks alle waarschuwingen om scherp te beginnen, kwamen we toch weer op 1-0 achter. Daarna begonnen we zelf gelukkig wat beter te voetballen en na een prachtige aanval schoten we dan ook de gelijkmaker binnen. Met 1-1 de rust in en dan in de tweede helft toeslaan dachten we toen nog.
Door slap verdedigen van onze kant wist RKTVC echter op slag van rust nog een keer te scoren en moesten we alsnog met een achterstand de rust in.

De tweede helft begonnen we erg goed en de ene na de andere (mooie) aanval werd op de kunstmat gelegd. We wisten vrij snel zelfs twee keer te scoren waardoor er geen vuiltje aan de lucht leek. In deze fase werd er als team uitstekend gevoetbald!
Daarna brak er echter een fase aan waarin helemaal niets meer lukte, iedereen elkaar aan stond te kijken en de tegenstander dus vrij gemakkelijk langszij en zelfs er overheen kon komen.

Onnodig, maar terecht verloren. Het seizoen was net een helft te lang zullen we maar zeggen :-)