(NOOD-) ZAKELIJKE WINST VOOR SV MEERKERK 2

Sleeuwijk 2

Assist: Ruud Vink
Mark van Zanten (vrije trap)
...

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

30 maart 2013 15:00

Bracht, A.

De doelstelling van vandaag was winnen, maar dat het geen eenvoudige wedstrijd zou worden was vooraf voorzien. De thuiswedstrijd speelden we tenauwernood gelijk waarin we in de slotfase tegen 10 man met hangen en wurgen het punt binnensleepten. Vandaag bleek dat Sleeuwijk voetballend nog meer gegroeid is. Meerkerk had haar handen vol aan de gastheren in de eerste helft.

Op een zanderig hoofdveld liet Sleeuwijk meteen haar intenties zien. Zoals verwacht zetten ze vanaf het beginsignaal vol druk met een hoog tempo , waardoor er elders op het veld ruimten zouden vallen. De groep beloonde zichzelf door bij de eerste de beste mogelijkheid die ruimte te vinden en via Ruud die Thomas vrij voor de keeper zette konden we de 0-1 maken in de 3e minuut. Dat was een mooie opsteker.
Sleeuwijk liet zich hierdoor niet uit het veld slaan en ging onverdroten door met hun goede positiespel. De automatismen maakten hen moeilijk te verdedigen en het bracht hen enkele kansjes. Een afgeslagen corner werd opnieuw ingebracht en binnengekopt maar wegens buitenspel afgekeurd. De 9 en 10 bleken een goed ingespeeld duo waarachter de 6 en 8 veelvuldig rouleerden. Op de flanken stonden handige, snelle buitenspelers of kwamen de backs veelvuldig op, maar telkens konden we in de eindfase de aanval neutraliseren. Tot minuut 27, waarin een scherpe voorzet vanaf rechts door Tim de Jong ongelukkig achter Lex Kramers werd gewerkt. Dit doelpunt hing in de lucht, maar doordat Sleeuwijk hoog druk zette kregen wij wel ruimte. Ruud Vink schoot een scherpe voorzet van de vandaag zeer bepalende Thomas Mulders over en Thomas zelf werd 2 x door middel van een overtreding afgestopt binnen de zestien. De goed leidende arbiter beoordeelde beide situaties als gepleegd buiten de zestien. Daarentegen had Sleeuwijk ook een penalty kunnen krijgen toen Tim de Jong de levensgevaarlijke Arjo Nederveen met een tackle afstopte. Ook geen penalty. Inmiddels had Thomas' directe tegenstander geel op zak door herhaaldelijke overtredingen op hem, waardoor hij zich niet veel meer kon permitteren.

4 minuten na de gelijkmaker kregen we opnieuw een vrije trap net buiten het strafschopgebied en het was Mark van Zanten die ons met een snoeiharde vrije bal weer op voorsprong zette, 1-2. Niet veel later opnieuw een vrije bal en Mark's ventielschot zwabberde opnieuw kogelhard langs de muur en de Sleeuwijkse sluitpost kon alleen middels een reflex de bal met de hand over het doel tikken. Het rustsignaal bracht ons even de broodnodige adempauze waardoor we de ploeg iets anders konden neerzetten voor part 2.

Benjamin Baars was te geblesseerd om erbij te kunnen zijn en op de valreep kon Arie van Genderen bereid worden gevonden op de bank plaats te nemen, naast Mike Kersbergen en Gerald Boom die beiden eveneens niet fit genoeg waren om te spelen. Rene van Genderen zou na de wedstrijd van het 3e aansluiten om ons wisselmogelijkheden te geven. We besloten Arie te laten invallen voor Bart en de 2e helft zou het nog gaan stormen.

Sleeuwijk ging op dezelfde voet door maar omdat we nu iets anders stonden brachten ze minder gevaar dan in de eerste helft. Wel gaven we een tiental corners weg en dan is het toch hopen dat die bal niet goed valt voor Sleeuwijk en behoudens 1 kopbal die naast ging waren er geen kansen voor Sleeuwijk uit de vele corners. Ook wij hadden mogelijkheden de voorsprong uit te bouwen maar zelfs na de 2e gele kaart voor de wit zwarte nummer 2 wisten we het net, telkens net niet te vinden. In de eindfase was er telkens een Sleeuwijker die de bal kon beroeren en/of ons geen centimeter ruimte gaven in de zestien. Met tien man bleek net als in de thuiswedstrijd dat Sleeuwijk nog vol gas kon geven. Toen konden we daar geen antwoord op geven, maar nu wel. We gaven niets meer weg en de wedstrijd werd dood gemaakt. Het enige verwijt is dat we er geen doelpunt bij wisten te maken.

Mike Kersbergen viel in voor de leeggestreden Ruud Vink en niet veel later kwam Rene van Genderen voor Thomas Mulders. De stand bleef tot het laatste fluitsignaal ongewijzigd en we hadden het gewenste, maar zwaarbevochten resultaat.

Wederom liet SV Meerkerk 2 zien wat een hecht collectief kan bereiken. Het was weer genieten van de strijdlust en de drie punten na afloop.

Volgende week spelen we om 12:30 uur in en tegen het Almkerk van Gert Jan Potters.

RdH