SV MEERKERK 2 LAAT 2 PUNTEN LIGGEN

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

16 maart 2013 14:30

Onink, J.B.

In deze wedstrijd waarin de 4e plek op het spel stond wist Meerkerk de gecreëerde mogelijkheden niet te benutten. Na de terechte 1-0 schonken we zelf Altena hun enige buitenkans in de wedstrijd. Aanvoerder Ronald Kant wist hier wel raad mee.
Op het hobbelige hoofdveld probeerden beide ploegen op hun eigen wijze te voetballen. Altena's voetbal was hoofdzakelijk afgestemd op het door de lucht inspelen van Ronald Kant en daarna snel bijsluitende spelers. Dit leverde ons niet veel problemen op. Meerkerk kwam enkele malen goed door maar Thomas Mulders en Mark van Zanten waren net niet succesvol met hun schoten en Mike Kersbergen's scherpe voorzetten werden niet op waarde geschat. Normaliter laten we zulke (schiet-) kansen niet onbenut. Niet veel later werd Mike Kersbergen vrij gezet voor de keeper maar hij wist niet meer dan een slap rollertje te produceren dat de Nieuwendijkse keeper makkelijk kon oppakken. Het was Benjamin Baars die een vrije bal van aanvoerder Barry Boom op waarde schatte en de bal over de graaiende handen van de doelman in het net liet vallen. Een terechte voorsprong.
Helaas speelde niet veel later de eerder gememoreerde wind een cruciale rol bij Rene de Winter's beoordeling van een hoge bal op Ronald Kant. Was het de wind in combinatie met 4 weken geen wedstrijd in de benen dat Rene onder de bal door liet gaan? De bal stuitte hierdoor over de verraste Jacco van Zessen heen en daar stond Altena's aanvoerder die wel raad weet met dit soort buitenkansjes. 1-1 en rust.
Met veel energie hadden we de voorsprong bewerkstelligd wat tegelijk teniet werd gedaan door één ongelukkig moment. Er viel de ploeg niet veel te verwijten omdat we tegen dit stugge team voldoende scoringskansen wisten te creëeren. Geduldig blijven en met meer energie naar de beloning toewerken was het uitgangspunt voor de 2e helft.

Tim de Jong werd gewisseld en Gerald Boom kwam hem vervangen. De wedstrijd zat na rust vast tot de entree van Ruud Vink en Floren Streefkerk. 3 kansen op rij voor Mulders, Streefkerk en een verrassende kopbal van Vink deden het doelnet net niet bollen. Deze fase hing de 2-1 in de lucht, maar de krampaanval van Thomas Mulders maakte hier een eind aan. De net van een griep herstelde Bart Bakhuizen kwam hem in het laatste kwartier vervangen. De ruimten werden groter omdat Meerkerk trachtte door te drukken en Altena kwam hierdoor enkele malen dreigend uit haar stellingen. De grootste kans van de 2e helft was wederom niet besteed aan Mike Kersbergen. Op de breedtepass van - ik meen - Ruud Vink schoot Mike op volle snelheid vanaf de zestienmeterlijn loeihard op de benen van Altena's goalie. Niet veel later floot de goed leidende heer Onink af. Deze man floot een puike partij.
Meerkerk verdiende de overwinning op basis van de vertoonde spelintentie maar benutte haar kansen niet. Het rendement van Altena lag 7 x zo hoog. Over het geheel genomen straalden we niet de absolute wil uit om deze wedstrijd ten koste van alles binnen te halen. Dan heb ik het niet over de inzet en strijd maar net dat verschilmakende stukje besef en overleg in het spel als team en individueel. Om maar met een cliché van Steve McLaren te besluiten: that's football.
Volgende week spelen we thuis om 12:30 uur tegen SSC'51 uit Sprang Capelle. Hopelijk staat het vizier dan wel goed afgesteld.
RdH