Peursum 3 – Meerkerk 4

16 maart 2013 14:45

Zaterdag 16 maart

Peursum 3 – Meerkerk 4

Vandaag stond de wedstrijd tegen Peursum op het programma. Gezien de ranglijst zou dit een moeilijke wedstrijd gaan worden voor de jongens van Meerkerk. Het werd uiteindelijk ook een lastige wedstrijd maar die wel 0-3 gewonnen werd. Een geweldig resultaat.

We hadden vandaag 3 nieuwe spelers in onze basisopstelling. We beginnen met Sipan, het was de bedoelding dat hij de rest van het seizoen Meerkerk 4 zou komen versterken. Helaas viel Sipan in de 20e minuut geblesseerd uit met een lelijke schouderblessure. We hopen dat het meevalt.

Daarnaast Stonden ook Bassie en Jesper in de basisopstelling. Jesper deed weer een wedstrijdje mee en dan wordt er natuurlijk gewonnen.  Bassie had eindelijk tijd om een keer bij Meerkerk 4 te voetballen. Hij is dit seizoen meer weekendjes weg geweest dan minuten die hij in Meerkerk 4 heeft gespeeld

Onze eigen keeper Bobby was er vandaag door ziekte helaas niet bij. Goof was bereid om weer een wedstrijdje de handschoenen aan te trekken en deed dit met verve. Hij hield de nul en had een paar noodzakelijke  reddingen. Samen met onze Duitse Bassa heeft Goof de 2e helft de nodige minuten de wedstrijd afgesnoept door het tijdrekken.

Achterin begonnen we met Niels, Jurre, Bassie en Eddie.
Op het middenveld stonden Ralf, Sipan, Jesper en Hijkie.
Voorin: Jacco en Alfie.

In het begin van de wedstrijd was het balbezit voor Peursum. Ze kwamen er niet doorheen omdat de verdediging onder aanvoering van Chris goed stond. Meerkerk creëerde bijna geen kansen en stond halverwege de eerste helft onder druk. Peursum kreeg 2 grote kansen op rij maar verzilverde deze niet.
Door blessures van Sipan en Jacco kwamen de enige wissels Rico J en Frank het veld in. Frank had al een hele wedstrijd  bij 3 in de benen. Maar heeft laten zien totaal geen moeite te hebben met 2 wedstrijden voetballen.

Uiteindelijk viel vlak voor rust tegen de verhouding in de 0-1 voor Meerkerk. De keeper van Peursum schoof de bal in de voeten van Rico J, die wist daar wel raad en bediende onze spits Alfie die de bal in het doel schoot. Alfie is hard op weg om Jacco in te halen op de topscorerslijst.

De 2e helft begon weer met het druk zetten van Peursum. Door de harde wind begon Peursum veelal de lange bal te hanteren. Deze kwamen gelukkig niet aan waardoor de grote kansen uitbleven. Peursum kreeg weer een hele grote kans. De spits schoot de bal voor leeg doel van 2 meter afstand hoog over. Meerkerk teerde op counters met de snelle Rico in de spits.

Diezelfde Rico werd in de 80e minuut weggestuurd en liep met de bal de 16 van Peursum in. Hij werd neergetikt en de scheidsrechter was resoluut en wees naar de stip. De spelers van Peursum waren er het hier duidelijk niet mee eens. Onze nieuwe speler Bassie wilde deze penalty nemen, helaas mocht dit niet en schoot Hijkie de bal binnen.

Vanaf dat moment was Peursum er klaar mee en werden de ruimtes groter en groter. Jurre wist daar wel raad mee en heeft laten blijken dat hij over 34 longen beschikt. In de laatste minuut kwam er nog een bal van Jacco de 16 in die door Hijkie binnen werd geschoten.

De verdediging stond vandaag goed en liet niets door. Een geweldig resultaat en 3 broodnodige punten. Zaterdag gaan we proberen Rijsoord te verslaan.