F2 swingt lekker door

Sam van Veen (schot)

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse F450

16 maart 2013 11:30

Op 16 februari troffen de teams F5 van Hardinxveld en de F2 van Meerkerk elkaar voor de eerste keer. Na een zeer gelijkopgaande strijd won Meerkerk krap met 1-0. Vandaag stond de uitwedstrijd op het programma en wel om 11.30 uur, dus ieder F-je was extreem uitgeslapen. (of uitgedanst)

Met negen spelers werd gestart, zodat er niemand naast het veld hoefde te koukleumen. Wederom golfde het spel op en neer, alhoewel dit veelal op de helft van Hardinxveld was. Keeper Jesse kon rustig breakdancen, kletsen met het publiek en de handstand oefenen. De aanvallers Julian, Tycho en Jente waren in deze helft wat voorzichtig in de duels, maar kansen waren er zeker voor Meerkerk. De bal kwam alleen niet voorbij de doellijn.

In de tweede helft bleef de druk hoog en zeker Enrique en Sam maakten vele kilometers over het veld. Na de zoveelste aanval, kwam de bal voor de voeten van Chris die de bal vanaf een metertje of twaalf op doel knalde. Doelpunt en dus 0-1!
Juichend doken zin teamgenoten op hem, maar in het wat langdurige feestgedruis werd de aftrap al genomen. Hardinxveld voerde de druk op en Jesse moest in actie komen. Met een geweldige snoekduik haalde hij tot tweemaal toe de bal voor aanstormende Hardinxvelders weg. Het bleef 0-1. Timon en Willem bleven door deze waarschuwing weer wat meer in de verdediging, terwijl Enrique het avontuur op bleef zoeken. De aanvallers waren actiever en durfden de duels wat vaker aan, maar het was middenvelder Sam, die de bal vlak voor tijd tegen de touwen poeierde. Een mooie beloning voor zijn inzet 0-2.

Het team heeft het vandaag weer geklaard en de jongens (en ouders) kunnen trots zijn op het getoonde spel. Nog iets meer verspreiden over het veld en kijken waar je maatjes staan en dan vliegen de scores vanzelf omhoog. Zeker als onze Sybe weer van de partij kan zijn.