We doen nog mee!

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E462

6 april 2013 9:00

Jesper Veen

Na de puntendeling van afgelopen donderdag tegen Ameide weten we wat de opdracht is voor de rest van de competitie. Nog vier wedstrijden en die zullen we allemaal moeten winnen om kampioen te worden. Dat we überhaupt voor het kampioenschap mogen spelen is al erg mooi. Zeker als je kijkt van hoever dit team gekomen is.

Vandaag stond er dus een erg belangrijke wedstrijd op het programma. We speelden tegen Everstein E3, een ploeg die qua verliespunten boven ons staat. Senna was er vandaag voor het eerst sinds 29 september weer bij na een enkelbreuk. Na lang revalideren en een paar weken trainen mocht hij het vandaag weer voor het 'echie' proberen. Als team spraken we af om vandaag te laten zien dat we nog steeds leren. Donderdag begonnen we erg zwak aan de wedstrijd en het resultaat daarvan is bekend. Scherp beginnen dus!

Dit deden we ook aardig. Everstein had een goede ploeg met een paar goede voetballers en ook zij probeerden, net als ons, te voetballen. Na zeven minuten scoorde Wessel de openingsgoal. Een mooi geplaatst schot langs de keeper. Daarna scoorde Daan al vrij snel de 2-0. Everstein liet het er echter niet bij zitten en scoorde de aansluitingstreffer. Gelukkig voor ons had Daan vandaag een bijzonder goede dag. Het maakt als spits niet uit hoe je de ballen er in schiet, als je ze er maar inschiet en dat had Daan vandaag goed begrepen. Voor rust scoorde Daan nog twee keer na een aantal mooie aanvallen van Meerkerk. Ook Senna had hier een aandeel in. Als aanspeelpunt in de spits zette hij Daan alleen voor de keeper waardoor Daan kon scoren. Everstein scoorde ook nog één keer. Ruststand 4-2.

De tweede helft was vergelijkbaar met de eerste. Meerkerk de betere ploeg, maar vandaag te kwetsbaar achterin. Veel halve ingrepen waardoor Everstein steeds gevaarlijk kon worden en nog een aantal keer kon scoren. Na 35 minuten was de stand 7-3, maar als de eindstand dan uiteindelijk 8-6 is gaat er toch iets niet goed. Al met al was het wel een goede wedstrijd waarin veel doelpunten tot stand kwamen na mooie aanvallen. Als we volgende week dit net zo goed blijven doen en achterin scherper zijn dan gaan we een kans maken. Volgende week moeten we namelijk tegen Beesd, alleen de winst telt..