Meerkerk inspiratieloos

Mannen Zaterdag standaard, 1, 2e klasse F

13 april 2013 14:30

Ngoumout, J.

Voor het eerst in 2013 lekker voetbalweer. Jammer genoeg inspireerde het de thuisploeg niet. Een uiterst effectief DFC keerde met  de  winst huiswaarts. Voor de Dordtenaren een belangrijke overwinning  in de strijd tegen degradatie. Voor Meerkerk een deceptie, want de 0-3 nederlaag betekende het tweede verlies thuis dit seizoen.

Klokslag half drie floot scheidsrecter Ngoumout uit ’s-Gravenpolder voor de aftrap. Een stralend zonnetje dus gewoon lekker voetbalweer. Meerkerk had wat recht te zetten na de nederlaag afgelopen week in Everdingen. Vanaf het begin nam Meerkerk het initiatief en DFC had daar vrede mee. Echte mogelijkheden leverde het niet op. Pas in de zesde minuut viel er een lob van Guus Vreeswijk te noteren. De bal belandde in de handen van doelman Mehmet Tokul. Even later een kopbal van Sjoerd Vink, die eveneens vrij gemakkelijk kon worden opgevangen door de Dordtse keeper. In de 17e minuut een mooie kans. Guus Vreeswijk stuift met de bal aan de voet alleen op de doelman af en ziet tot ontsteltenis van hemzelf en de Meerkerkse supporterschare de bal langs de verkeerde kant van de paal verdwijnen. De openingstreffer voor de thuisploeg lijkt een kwestie van tijd. Helaas zal het anders lopen. De inzet van Guus is zo’n beetje de laatste doelkans in de eerste helft. Wel zal het altijd de vraag blijven of Meerkerk misschien toch niet op voorsprong had kunnen komen op het moment dat Joey van Putten alleen op de keeper afstevent. Het is scheidsrechter Ngoumout die affluit en niet ten onrechte. Wat was het geval. Twee Dordtse spelers botsen op elkaar en blijven liggen op het gras. De meningen zullen verdeeld zijn over dit voorval, maar feit is wel dat gezondheid toch ook op deze momenten voor alles gaat.

In de tweede helft met de wind in de rug is het opnieuw Meerkerk dat het initiatief probeert te pakken. Dit lukt maar ten dele en na vier minuten kijkt het onverwachts tegen een achterstand aan. Het is Nick Stam die bij de eerste paal de 0-1 binnen tikt. Bijna was het doek in de 53e minuut helemaal gevallen voor de thuisploeg. Tot opluchting van het thuispubliek scheert de bal na een schot van  Anthony Radjkoemar voorlangs het doel. In de 59e minuut ontsnapt Meerkerk opnieuw aan een grotere achterstand. Dit keer is Wilco den Tuinder een sta in de weg. Een inzet van Marvin Hooplot verwerkt Wilco tot corner. De wedstrijd zakt naar een bedenkelijk niveau op het bijzonder hobbelige veld. DFC leunt achterover en moet wel corners weggeven, maar ook hieruit kan Meerkerk niet echt gevaarlijk worden. Bovendien loert men van Dordtse kant op de counter en met succes. Vijf minuten voor tijd is het de boomlange spits Marvin Hooplot die scoort uit de rebound. De wedstrijd is daarmee gespeeld en een schot van Guus Vreeswijk in de slotfase van de wedstrijd brengt geen verandering in de stand. De spreekwoordelijke eer wordt niet gered. Sterker; DFC scoort in de slotseconden ook nog de 0-3. Het is opnieuw Marvin Hooplot die Meerkerk pijn doet. Kort daarna constateert scheidsrechter Ngoumout dat de tijd erop zit en fluit voor het einde van de sportieve wedstrijd.

Meerkerk verliest voor de tweede maal dit seizoen een thuiswedstrijd. Opmerkelijk is dat dit gebeurt tegen opnieuw een ploeg uit de onderste regionen van de ranglijst. Eerder dit seizoen waren The Gunners te sterk voor de geelzwarten. De mannen van Bert Buizert maken het zich daarmee onnodig lastig. Volgende week wacht opnieuw een zware klus. Meerkerk gaat dan op bezoek bij WNC, dat net als Meerkerk vanmiddag verloor van een ploeg uit de onderste regionen. Als we dit in ogenschouw nemen, mogen we dus enige nuance aanbrengen. Het is al eerder gezegd. In de tweede klasse F kan iedereen van iedereen winnen. Een dooddoener van jewelste, maar het is wel de realiteit. De competitie is zeker onderin nog niet gespeeld.

AdG

SV Meerkerk