PRIMA WEDSTRIJD TEGEN KOPLOPER

SV Meerkerk JO9-3JM

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse F470

20 april 2013 8:30

Vandaag de wedstrijd tegen koploper GJS. Thuis verloren we tegen hen met grote cijfers. Hoe zouden onze jongens hiermee omgaan? Daarnaast zijn de spelers van GJS allen minimaal een kop groter dan onze boys. Zou het ontzag weer een rol gaan spelen?
In de eerste helft keepte Martijn. Het begon wat onrustig, ontzag was er wel degelijk. We probeerden niet de bal af te pakken, maar liepen er liever voor weg. Want die jongens zijn wel erg groot. Maar gedurende de eerste helft werd het ontzag minder en het voetbal vele malen beter. Met enkele goede kansen voor zowel Daley als Jens. Dat is een mooi duo voorin. Verdedigend stond het goed met Cesco en afwisselend Jayden en Wessel. Het fysieke krachtsverschil betaalde zich uiteindelijk wel uit. Na een klein kwartier stonden we met 2-0 achter. Kort daarna scoorde Daley de 2-1. Dit doelpunt gaf de burger weer moed. Want er werd gewoon heel goed gevoetbald. Het ontzag voor de tegenstander was geheel verdwijnen. Want wij kunnen ook heel goed verdedigen, combineren, kansen creeëren en zelfs scoren. Net voor de rust viel de 1-3.
In de tweede helft keepte Wessel. Zijn luisterend oor naar de trainer betaalde zich uit in enkele goede reddingen en zeer goede spelhervattingen. Jammer dat zijn broeder in de eerste helft de bananen in de oren had. Dat had misschien wel een doelpuntje gescheeld.
Er werd door ons helaas niet meer gescoord in de tweede helft, terwijl GJS dat nog wel deed. De eindstand werd uiteindelijk 1-6. Enigszins geflatteerd durf ik te stellen. Want wij schoten nog een keer op de paal en er werd een bal van de doellijn gehaald door de keeper van GJS. We hadden nog wel een doelpuntje verdiend.
Conclusie: thuis tegen GJS met grote cijfers verliezen en nu stonden wij absoluut ons mannetje. Het voetbal wordt met de week beter, het ontzag met de week kleiner. Het dansen en kletsen verdwijnt als sneeuw voor de zon en de concentratie vasthouden gedurende de hele wedstrijd neemt toe. Jammer dat de competitie na volgende week ten einde is. Laten we maar enkele oefenwedstrijden inlassen om het goede gevoel vast te houden.