3E PERIODE PROOI VOOR SV MEERKERK 2

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 1e klasse B

27 april 2013 14:30

Mersbergen, J.W. van

Na een uitstekende serie van 6 gewonnen wedstrijden is de 3e periode prooi geworden voor de mannen van SV Meerkerk 2. Naar verwachting zegevierden de geelzwarten met 0-4 in een matige wedstrijd bij het al gedegradeerde Schelluinen van trainer Jerôme Ceton. Hij vertrekt naar het standaardelftal van Dussense Boys komend seizoen, waardoor Schelluinen nog meer uitgehold zal worden. Van de glorietijd rest momenteel slechts het complex Scalune. Met nog één reguliere competitieronde te gaan is door het verlies van LRC bij Altena, het Almkerk van Gertjan Potters kampioen geworden en promoveert hierdoor naar de reserve Hoofdklasse.

We keken uit naar het weerzien met de mooie grasmat van het hoofdveld op Schelluinen maar deze bleek niet gemaaid, hobbelig en voorzien van veel madeliefjes. Het zonnetje scheen lekker en Meerkerk wilde gewoon lekker haar eigen spelletje op de mat leggen. Binnen 30 seconden lag de 0-1 door Mike al in het net op aangeven van Ruud Vink en na 5 minuten de 0-2 middels een bekeken afstandschot van Bart Bakhuizen met zijn chocoladebeen. We mochten zo'n 40 Meerkerkers verwelkomen maar het was jammer dat velen van hen pas aankwamen nadat het al 0-2 stond. Een monsterscore leek in de maak, maar Meerkerk's vizier stond niet op scherp. We speelden voetbaltechnisch onze minste pot van het seizoen en wellicht dat de snelle 0-2 voorsprong daar mede debet aan was. Ruud Vink kampte met een lichte blessure en werd vervangen door Albert Zwijnenburg want behalve reservekeeper Klaas van Zessen waren de overige wissels nog niet gearriveerd na hun wedstrijd bij het derde. De hele 1e helft hadden wij met het briesje mee al de dubbele cijfers kunnen aantikken maar de uitgespeelde kansen werden door Mike Kersbergen, Mark van Zanten, Ruud Vink, Sjoerd Vink, Robert Sterk en Bart Bakhuizen - waarvan door enkelen meerdere malen - om zeep geholpen. De ruststand werd bereikt met 0-2.

Kansen missen doe je nooit expres, daar zullen wij niet gauw iets van zeggen. Zaak dus om gewoon ons ding te doen zoals altijd, maar helaas daar kwam in part 2 ook niet veel van terecht. Met wind tegen probeerde Schelluinen ons vast te zetten en kreeg uit slordigheden van Meerkerk wat mogelijkheidjes waar ze geen gebruik van wisten te maken. Daarentegen konden we via aanvoerder Barry Boom met een bekeken schuiver en Mike Kersbergen op aangeven van Mark van Zanten de score verdubbelen. Net als in de eerste helft misten we weer een handvol met kansen. Met een 0-4 eindstand was de beoogde doelstelling bereikt wat ingetogen gevierd werd. We moeten namelijk nog een thuiswedstrijd komende zaterdag tegen Everstein van Michel Saghy die de playoffs nog willen ontlopen.

We zullen dus nog vol gas moeten geven om ook de laatste thuiswedstrijd winnend te willen afsluiten en dat is wat anders dan te moeten. Sowieso is de doelstelling voor dit seizoen wederom bereikt met deelname aan de nacompetitie. De tegenstander zal de winnaar van de 2e periode zijn uit de 'Zeeuwse' reserve 1e klasse en dat kunnen momenteel nog 4 verschillende ploegen zijn: GPC Vlissingen, Drechtstreek, Groote Lindt en Terneuzense Boys. De verschillen zijn miniem en komende zaterdag zal veel duidelijkhied geven, net als in onze competitie.

Ondanks het povere voetbal van vandaag willen we onze supporters bedanken voor hun steun en hopen wederom op veel steun itijdens onze laatste reguliere competitiewedstrijd van het seizoen komende zaterdag 4 mei thuis op 't Hoog om 14:30 uur.

Rest ons nog VV Almkerk 2 te feliciteren met het behaalde terechte kampioenschap. Hopelijk heeft hun trainert nu wel zijn maaginhoud binnengehouden na het feestje ....

RdH