SV MEERKERK 2 START MET BEVREDIGEND GELIJKSPEL

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse/2e klasse 3

11 mei 2013 12:30

Berendsen, H.J.M.

SV Meerkerk 2 heeft de 1e ronde van de nacompetitie met 1-1 gelijkgespeeld tegen Groote Lindt 2. Het trad aan met een noodgedwongen gewijzigde basiself. Automatismen ontbraken hierdoor en er stonden jongens op andere plekken dan normaal. Daarentegen zakten Rene van Genderen en Coen Janssen van het derde elftal  absoluut niet door het ijs. Zelfs met wat meer overtuiging in eigen kunnen en een gezonde portie bravoure kunnen ze het nivo zeker aan.

Aanvallend was het mager gesteld, het was wat zoeken door voornoemde reden. Verdedigend stonden we goed en werden we niet uit elkaar gespeeld. Op wat schoonheidsfoutjes na (spanning, zenuwen?) waren we na afloop over dat gedeelte tevreden. De eerste helft was van beide kanten niet goed en pover qua spelpeil. Maar nogmaals, zonder Ruud Vink, Thomas Mulders, Mike Kersbergen, Barry Boom, Gerald Boom en Albert Zwijnenburg waren we content met een brilstand na 45 minuten.

In de 2e helft werd De Lindt wat sterker omdat de pijp bij Benjamin Baars en Coen Janssen wat leeg begon te raken. Logisch als je niet (meer) traint met de B Selectie. Het gaat allemaal sneller en fysieker dan 2 klassen lager. Op een kansloze diepe bal was Rene van Genderen te laconiek en liet zich het kaas van het brood eten door de snelle nummer 11 van Groote Lindt. Daarbij vergat Lex Kramers zijn verdediger verbaal te helpen en uit de daaropvolgende aanval werd de bal knap in de hoek geschoten. Rene van Genderen weet nu voor altijd dat hij met zo'n stand en tijdens zo'n wedstrijd zelf risicoloos moet handelen. Hopelijk beseft Lex nu ook dat dit moment met coaching vermeden had kunnen worden. 0-1.

Gelukkig is wegkapitein Frank Schotman weer fit aan het raken. Zijn inbreng was vorige week tegen Everstein al merkbaar na zijn invalbeurt. Nu kwam Fransie de met pijn spelende Tim de Jong vervangen die het op karakter toch nog ruim 60 minuten wist vol te houden. Niet veel later zorgde Frank op aangeven van Rene de Winter voor de gelijkmaker. Samen met Wilco Bruijnes vormde hij wederom een stabiele factor in onze laatste linie. De wedstrijd kabbelde voornamelijk op het middenveld voort, spaarzame (kop-) kansen vielen er net niet in en zag het er al vroeg naar uit dat beide ploegen met deze stand content waren. Bas Krul en Jos Looman vervingen aanvoerder Bart Bakhuizen en Coen Janssen nog in de slotfase waarmee de highlights wel genoemd waren. Enkel de perfect uitgevoerde bicycle kick van Bas Krul is nog vermeldingswaardig en met name omdat hij met de technisch perfect uitgevoerde acrobatisch doelpoging hangend in de lucht schitterend onder de bal doormaaide.

Zaterdag a.s. volgt de return in Zwijndrecht om 12:30 uur, maar tussendoor spelen we ook nog de halve finale van de districtsbeker thuis tegen Achilles Veen 2 om 19:15 uur.

Komt dat zien!

RdH