EINDE NACOMPETITIE VOOR SV MEERKERK 2

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse/2e klasse 3

18 mei 2013 12:00

Simon, R.

Dit was het dan. Game over voor de mannen van SV Meerkerk 2. Na een hele matte 1e helft was de ruststand 2-0 voor de Zwijndrechters en terecht. Meerkerk liet De Lindt ongestoord alles doen en riep zo het onheil over zichzelf af. De doelpunten vielen beiden op identieke wijze. Het ergste was nog dat we niet scherp waren, nooit onszelf in de wedstrijd knokten en hiermee de uitschakeling inluidden.

De groep zit niet in haar beste fase en in de aanloop bleken Ruud Vink, Barry Boom en Mike Kersbergen niet fit genoeg ondanks behandelingen door ons Hoofd Medische Zaken Jeroen de Waard. Thomas Mulders was tevens onder intensieve behandeling geweest van Jeroen nadat hij gespaard was de voorbije weken. Donderdagavond was hij net op tijd klaar voor de laatste training toen hij bij het eerste werd geroepen. Dit was weer een tikkie.

Omdat Robert Sterk geschorst was na zijn 4e gele kaart van het seizoen werd Thijs van Klij bij de groep gevoegd evenals Floren Streefkerk, Jesse van der Wal, Ruben Vijlbrief en Mark Reitsma van de A1 en Bas Krul en Rene van Genderen van het 3e. Gelukkig bleek Barry Boom ook fit genoeg om vanaf de bank te starten. Wisselmogelijkheden genoeg dus.

De eerste helft was nooit een wedstrijd want er was maar één ploeg dat streed en voetbalde, Groote Lindt. Het was dan ook terecht dan we met 2-0 gingen rusten, al had de score ook hoger kunnen uitvallen.

De 2e helft met Frank Schotman voor de met maagklachten kampende Thijs van Klij, was wat beter, nog wel slordig en verkrampt maar er kwam meer vuur in. Het was René de Winter die op karakter doorkwam van achteruit waarbij hij uiteindelijk middels een blok de bal in het Zwijndrechtse doel deed belanden. 2-1 zou het dan weer gebeuren? Helaas lag niet veel later door slap verdedigen en halfslachtig niet resoluut ingrijpen de 3-1 in ons doel. Hierna gingen we met nog 15 minuten op de klok opportunistischer spelen, wat resulteerde in de 3-2 van Benjamin Baars (ingevallen voor Bart Bakhuizen en Bas Krul verving Jacco van Zessen). Barry Boom en Mark Reitsma vervingen Gerald Boom en Tim de Jong. Floren werd randje 16 neergelegd en daaruit werd ons een directe vrije bal toegewezen. Rene de Winter krulde de bal tegen de paal en de terugspringende bal was de inkomende Frank net iets te machtig. Niet veel later een scrimmage na een ingebrachte bal die bij Mark Reitmsa terecht kwam op de punt van de 16. Mark nam de bal vol op de pantoffel maar die spatte op de kruising uiteen. Hierna vielen een paar ballen nét niet goed en stonden we na 97 minuten voetbal met lege handen.

Teleurgesteld ja, met het resultaat valt wel te leven. Het vervelende gevoel zit hem in de afwezigen, op het moment supreme ontbraken Mike, Ruud en Thomas. We zullen nooit weten wat er was gebeurd als ze er wel bij waren geweest.

Zaterdag 25 mei as wacht ons de bekerfinale tegen Pelikaan in Papendrecht bij de plaatselijke V.V. Aanvang 14:30 uur. Nog een kans op een prijs en een uitgelezen kans de kater weg te spelen. Nog twee keer trainen om de koppies en neuzen nog één keer dezelfde richting uit te laten wijzen en om Bart Bakhuizen een passend afscheid te gunnen. Laten we in ieder geval niet zo apatisch voetballen als de 1e helft van zaterdag jl.

RdH