Bekeravontuur ten einde voor Meerkerk

Mannen, 1, Groep 1 41

31 augustus 2013 17:00

Klerks, M.H.A.M.

Slechts winst had Meerkerk verder gebracht inde beker. Het bleef bij een bloedeloze 0-0. Tegenstander Veerse Boys plaatste zich als poulewinnaar met twee overwinningen en een gelijkspel voor de volgende ronde. Meerkerk werd tweede in de groep.

De wedstrijd was niet hoogstaand. Ook de publieke opkomst was gering. Normaal gesproken toch altijd redelijk wat publiek vanuit Meerkerk bij uitwedstrijden. Dit keer niet en het tijdstip waarop de wedstrijd begon (17:00 uur) was hier zeker debet aan.

Meerkerk kreeg over de gehele wedstrijd genomen best mogelijkheden. Dat gold ook voor Veerse Boys dat in Joost Blom zijn gevaarlijkste man kende. Een schot voorlangs, een bal op de paal, zo maar wat wapenfeiten van Veerse Boys op een rijtje. Meerkerk kreeg ook een handvol mogelijkheden maar steeds was keeper Martijn Clarijs op zijn plaats. Dat gold ook voor uitblinker aan Meerkerk-zijde doelman Klaas Jan van Zessen die een enkele fraaie reddingen verrichtte. Het bleef bij 0-0 al had 4-4 misschien iets leuker geweest voor de toeschouwers. Scheidsrechter Klerks uit Waalwijk fluit konsekwent en hoefde niet of nauwelijks in te grijpen in de uiterst sportieve wedstrijd. Het gelijkspel was een juiste afspiegeling van het wedstrijdverloop. Het betekende tevens dat voor Meerkerk het bekeravontuur er weer op zit voor dit seizoen.

Vanaf deze kant wensen we Veerse Boys veel succes in de volgende ronde

Volgende week start de competitie tegen WNC dat zich wel moeiteloos plaatste voor de volgende bekerronde. Drie overtuigende zeges op rij thuis tegen Theole (4-1) en Beesd (6-1) en een uitoverwinning bij Heukelum (1-6) zeggen veel, zo niet alles. Waarschijnlijk een tegenstander waar we rekening mee moeten gaan houden in de strijd om de prijzen komend seizoen. Meerkerk weet wat het te wachten staat in Waardenburg.

AdG