SV MEERKERK 2 REVANCHEERT ZICH

Mannen, 2, Groep 2 03

29 augustus 2013 20:00

Cronie, H.J.L.

Onze tegenstander in de 2e poulewedstrijd van de districtsbeker was voor ons geen onbekende, VVGZ uit Zwijndrecht. De voorlaatste ontmoeting was in de finale van de nacompetitie ruim een jaar geleden waar de Vogels het Hoofdklasseschap kon handhaven na verlenging. De laatste ontmoeting was 2 weken geleden toen wij op verplaatsing terecht met 4-1 verloren. Toen kwam deze tegenstander voor ons te vroeg. We wisten wel dat we 2 weken later, gisterenavond dus, beter voor de dag zouden komen.

We wisten wat ons te wachten zou staan en we wisten ook hoe we het tactisch zouden moeten doen. Na een weifelend begin dat overduidelijk voor de gastheren was, begonnen we steeds beter te draaien. Tóch wisten de Vogels mooie kansen te creëeren en het was te danken aan de onverzettelijkheid van het team én aan de vandaag schier onpasseerbare Klaas Jan van Zessen dat we de nul konden handhaven. Middels enkele goede combinaties werden we wat dreigender en helaas wisten wij ook niet het net te vinden in de 3 kansjes die wij creëerden. Maar we hadden het spel van VVGZ nu wel in de greep en met de brilstand bereikten we de thee. Die we uiteindelijk niet opdronken omdat de gang naar de kleedkamers te lang geacht werd door onze aanvoerder.

In de rust wat kleine aanwijzingen en gezamenlijk gemaakte afspraken. Met Rene van Genderen voor Gerald Boom startten we part 2. Vlot na de niet opgedronken thee was het Ruud Vink die spotte met de voetbalwet dat degene op wie de overtreding is begaan niet zelf de penalty moet nemen. Een onberispelijke 0-1 was het gevolg. De jongens gingen al vol gas maar dit gaf ons het momentum. VVGZ bleef aandringen maar het team stond goed en verdedigde stug en anders was daar weer Klaas Jan van Zessen om elke doelpoging te verijdelen. Mark van Zanten viel goed in voor de moegestreden Ruud Vink en niet veel later verving Barry Boom Roderik Luitjes. Onder leiding van Brian Vink bleef Meerkerk strijden en voetballen. Barry verschalkte de keeper van de Vogels bijna met een lob van 40 meter die hij maar net tot corner wist te verwerken. Uit die corner wist opnieuw Barry slim een kopbal te produceren die de keeper opnieuw kon pareren maar nu net voor de voeten van Floren Streefkerk die op het juiste plekje stond om de bal het doel in te tikken voor de 0-2.

VVGZ liep zich stuk op een nieuwe geelzwarte voetbalmachine. Het heeft even geduurd voordat de groep goed is afgesteld maar we draaien weer met een gereviseerde motor. Nieuwe jonge en oude gezichten moesten even aan elkaar wennen. Niet alleen voetbal is belangrijk voor het groepsproces.

Helaas was de eindpass enkele malen te slordig en was een mooi uitgespeeld doelpunt van Mark van Zanten buitenspel volgens de goed leidende scheidsrechter Cronie. Brian Vink promoveerde een inzet onbedoeld tot doelpunt voor de Vogels maar Meerkerk killde de wedstrijd. Koen Ehrencron en Albert Zwijnenburg vielen nog in voor Mike Kersbergen en Floren Streefkerk en niet veel later konden de handen de lucht in.

De winst was mooi, maar de discipline en de op de mat gelegde teamgeest zijn de grootste winstpunten. Groot compliment voor de groep en in het bijzonder voor de wisselspelers. Zó geef je antwoord!

Zaterdag as wacht Groote Lindt uit om 11:45 uur. Als we die wedstrijd niet goed benaderen is het resultaat bij VVGZ voor niets geweest.

RdH