GEWONNEN

Nieuw Lekkerland F2

F-pupillen, F2, Groep 6 31

7 september 2013 8:30

Vandaag stond er weer een bekerwedstrijd op het programma.Vooraf waren de jongens redelijk onstuimig. Zou er storm op komst zijn? Vaak voorspelt dit niet veel goeds.
Onze ijzersterk verdedigingde duo van afgelopen donderdag was door een afmelding niet compleet. Zou dit kunnen worden opgevangen?
Binnen enkele minuten stonden we met 1-0 achter. Gelukkig werd deze achterstand in dezelfde minuut gecorrigeerd. In het verdere verloop van de eerste helft ontstonden er veel kansen voor ons, wat uiteindelijk ook resulteerde in een ruststand van 1-6.
Iedereen wilde zo graag een doelpuntje mee pakken, dat de verdedigende taken nogal eens vergeten werden.
In de rust waren de jongens er van overtuigd dat er makkelijk gewonnen zou worden. Onze trainer heeft toen heel duidelijk gemaakt dat er nog een tweede helft gevoetbalt moest worden. En als we er te makkelijk over zouden denken, dat de jongens van Nieuw Lekkerland zeker gaan scoren.
En zo gebeurde het ook. In de tweede helft waren de jongens niet scherp. Iedereen wilde scoren, waardoor er soms niemand in de verdediging stond. Dat resulteerde dan ook in 4 tegendoelpunten in de tweede helft. Gelukkig werd er weer goed gekeept door onze keeper, anders hadden we nog meer doelpunten tegen gekregen.
Aan de andere kant stond het vizier gelukkig op scherp, waardoor wij in de tweede helft er weer lustig op los scoorden. De paal stond zelfs twee doelpunten in de weg. Anders had de uitslag nog groter geweest. Het is mooi om te zien dat inmiddels meerdere spelers in staat zijn hun doelpuntje mee te pikken.
De belangrijkste les van vandaag is dat we goed onze verdedigende taken moeten blijven uitvoeren en dus geconcentreerd moeten blijven van de eerste tot de laatste minuut.
Maar goed, we hebben duidelijk gewonnen en dat kwam in de voetbalcarriere van de meeste jongens nog niet veel voor. Dat is een heel positieve ontwikkeling en winnen smaakt naar meer. Dus hou het goede gevoel vast!!