SV Meerkerk JO17-1 - Oranje Wit B2

7 september 2013 10:30

Deurwaarder, W.J.

SV Meerkerk B1 - Oranje Wit B2

Na een wat lastig en rommelige aanloop stond vandaag de eerste competitiewedstrijd voor de nieuwe B1 op het programma. Tegenstander was Oranje-Wit B2 en dat beloofde op voorhand al een stevige pot. Probleempje voor de aanvang was al dat de KNVB scheidsrechter had afgezegd, maar gelukkig was Sjaak de Wildt bereidt de plaats in te nemen en beschikte hij ook over de juiste papieren om een duel in de eerste klasse te leiden. Theo van Zessen was vanwege de vakantie van Berrie Versluis deze morgen de coach, bijgestaan door Gerald Boom.

Met een wat bewolkte en dreigende hemel werd door Meerkerk afgetrapt en al gelijk zat er behoorlijk veel vaart in het spelverloop. Meerkerk had er duidelijk zin in en Oranje Wit kwam niet echt lekker uit de startblokken. Na een kwartier echter viel bij een wat ongelukkige corner de bal op de voeten van Joeri, die er niet helemaal op rekende, alleen stond hij wel achter de doellijn en werd er terecht het doelpunt gegund aan Oranje Wit. Meerkerk schrok er wel van, maar bleef vol inzet voetballen. Niet lang daarna was er een prachtige kans voor Meerkerk, als Justin de bal aangespeeld krijgt en netjes opvangt om zich om te draaien en uit halen, helaas recht in de handen van de keeper van Oranje Wit. De tegenpartij begint echter wel steeds meer te voetballen en regelmatig dreigend te worden, wat vooral Levi en Daan veel werk verschaft. Maar door de inzet van de hele ploeg weten ze de rust in te gaan met een 0-1 achterstand en gezien de ook zelf gecreëerde kansen zou er dus best wat mogelijk kunnen zijn!

Voor de tweede helft was de aftrap voor Oranje Wit, die duidelijk uit waren op de winst en voetballend steeds beter voor de dag kwamen. De inzet van de jongens van Meerkerk voorkwam echter een volgende treffer, het is zelfs Meerkerk dat met een mooie pass van Daan op Justin, die vervolgens een schot op het doel plaatst dat net dreigt voor langs te gaan, maar door Sander over de lijn wordt gewerkt, in de stand op gelijke hoogte komt. Niet lang daarna weet Oranje Wit tot hun eigen verassing de bal vanuit een corner en de paal over de lijn in het doel van Meerkerk te parkeren, maar de scheids had al gefloten vanwege enig trek en duwwerk. Meerkerk haalde opgelucht adem, maar was gewaarschuwd. Oranje Wit zette steeds meer druk en combineerde erg goed, maar de inzet van de Meerkerkse jongens wisten telkens het gevaar te keren. Ook kwam Meerkerk nog tweemaal met een snelle uitval dicht bij een volgende treffer, maar het bleef uiteindelijk bij een welverdiende 1-1.

Terugkijkend op dit eerste competitieduel kunnen we alleen maar concluderen dat dit een teamprestatie was die ook zomaar gewonnen had kunnen worden. Aan de andere kant had ook Oranje Wit dat kunnen doen. Groot pluspunt is de getoonde inzet van alle spelers, als we zo verder blijven gaan dan kunnen er nog best leuke uitslagen volgen. Het heeft ook geen zin om spelers apart te benoemen, iedereen was deze morgen gewoon goed bezig om de eerste punt binnen te halen. En daar mogen we best trots op zijn! Dus mannen houd dit vast.

Volgende week staat de eerste uitwedstrijd op het programma, we spelen dan om 10.30 uur tegen de B1 van Papendrecht. ook dat zal wel een hele klus worden, maar we weten nu wat we met inzet kunnen bereiken!

Mannen, ga zo door!!!

Ad Slomp.