De wedstrijd der giganten

Assist: Jurre Kon
Rico Jacobs (kopbal)
Assist: Hugo Huijer
Michael de Jong (intikker)
Assist: Hugo Huijer
Jurre Kon (scrimmage)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

14 september 2013 14:30

Vandaag stond onze eerste competitie op het programma. Thuis de absolute kraker tegen Ameide.

Nadat de KNVB eerder veel kritiek heeft gehad omdat Ajax - Feyenoord te vroeg in het seizoen gespeeld moest worden, presteren ze het gewoon weer om deze andere topper ook begin in het seizoen te laten spelen.

Op papier bleken we vandaag veel te veel man te hebben. Ware het niet dat onze twee reserveknaken Gries en Marienho dachten dat we in Ameide moesten voetballen en vanuit huis waren gegaan. We hebben ze helaas deze middag niet meer gezien.

Uiteindelijk konden we de wedstrijd met 13 man gaan voorbereiden. Onze nieuwe spits Nol dacht daar anders over en kwam 5 minuten voor aanvang pas de kantine binnen.

De wedstrijd stond op het punt van beginnen onder politiebegeleiding van Maritio die de eerste helft moest gaan fluiten. Meerkerk begon scherp aan de wedstrijd en stond de eerste 15 minuten goed. Ameide probeerde wat meer druk te zetten en kwam in de eerste helft iets meer aan aanvallen toe dan Meerkerk.
Dit druk zetten resulteerde dan ook in de 0-1 voor Ameide. Het foutje achterin bij Meerkerk was gelukkig niet de reden om op te geven en Meerkerk ging vanaf de aftrap weer fel door. Helaas scoorde Ameide 10 minuten na de openingstreffer de 0-2. Het is nog steeds niet duidelijk of dit een eigen doelpunt van ons is geweest. Jurre ontkent hierin alles.

Vlak na de 0-2 komt Meerkerk er via de rechterkant gevaarlijk uit en geeft Jurre een strakke voorzet op het kale hoofd van Nol. Strak in de hoek 1-2!!
10 minuten later stoomt weer Jurre op via de rechterkant, hij verliest de bal maar Hugo neemt over en geeft ook een strakke voorzet op het hoofd van Rico J. Strak in de hoek 2-2!!

Na de rust ging Meerkerk met de wind in de rug op zoek naar meer doelpunten. Al snel in de tweede helft leek Hugo te gaan scoren maar tikte Michael de bal op de doellijn nog snel even binnen. Meerkerk stond voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong.

Niet veel later mocht een uitstekende spelende Jurre de bal in het doel tikken door een fout van de keeper. Rico J gooide van de zijlijn in op het hoofd van Nol die de bal in de handen van de keeper bleek te gaan koppen. De keeper van Ameide bleek een verleden in Meerkerk te hebben, dit verklaart ook waarom hij een blunder beging. Jurre had toch zijn doelpunt te pakken.

In de 75e minuut werd Nol de diepte in gestuurd en kwam plots alleen voor de keeper te staan. Hij schoot de bal vol op de paal waarna de bal weer precies voor zijn voeten lag. Het betekende alsnog de 5-2 voor Meerkerk.

Ameide scoorde in de laatste minuten nog de aansluitingstreffer maar het was voor hun al te laat. Ondanks de drie tegendoelpunten heeft de verdediging zich aardig staande gehouden. Arno speelde een uitstekende wedstrijd! Ook onze stand-in keeper Rudy heeft een prima middag gehad.

De eerste drie punten zijn binnen en we hopen dat er nog veel gaan volgen.

Hugo en Jurre zijn in de kleedkamer door de leider nog uitgeroepen tot mannen van de wedstrijd!

Onze twee reserveknaken zijn op dit moment nog steeds zoek!....