Geluk aan de juiste zijde

VVAC E1

... (penalty)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse E08

21 september 2013 8:30

Het was vanochtend een vroegertje. Rond half acht kwamen één voor één de spelers en ouders 't Hoog op rijden. We moesten vandaag al om half 9 spelen tegen VVAC E1. Onderweg deed Rene (vader Bryan) er alles aan om in de uitzending van 'Blik op de weg' te komen. Helaas is dit niet gelukt. Gelukkig is nu wel  duidelijk dat VVAC in Ottoland ligt en niet in Hei- en Boeicop.

Daar aangekomen werd er natuurlijk omgekleed en kon de wedstrijd beginnen. De opdracht was duidelijk. Net zo beginnen als vorige week en jezelf dit keer belonen met een paar doelpunten. De eerste tien minuten stonden we weer goed en de kansen werden nu gelijk benut. Bart was het die de bal twee keer hard in het doel schoot. Goed gevoel dus, maar VVAC was na de 0-2 de betere ploeg. Door hun goede positiespel en snelle buitenspelers kwamen we in de eerste helft heel vaak in de problemen. Dat de '0' behouden werd tijdens die eerste helft mag misschien een klein wonder genoemd worden. Hierbij wil ik Rowan en de verdediging niet te kort doen, want zij werkten keihard en hebben veel doelpunten voorkomen. De spitsen bij VVAC waren niet scherp genoeg en de bal wilde er niet in.

Tijdens de rust afgesproken dat de middenvelder de verdedigers meer moesten helpen. De ruimtes waren in de eerste helft veel te groot omdat de middenvelders te ver voorin bleven hangen. Dat moest de tweede helft beter.

De tweede helft was ook iets beter van onze kant en we hadden iets meer controle. De beste kansen waren echter weer voor VVAC. Lat, paal alles werd wel geraakt en als de bal al op doel kwam stond Rowan er nog. Wij kregen ook een aantal kleine kansjes, maar ook wij waren voorin niet koelbloedig genoeg om de wedstrijd te beslissen.

Halverwege de tweede helft ging het dan toch mis voor ons. Een bal onderkant lat leek weggewerkt te worden door Boyd, maar Boyd dacht wat Rowan kan, kan ik ook en hij sloeg de bal met zijn handen weg. Helaas vond de scheidsrechter dat één keeper wel genoeg was en hij legde de bal op de stip. De penal werd benut en de spanning nam nog meer toe.

Na de goal kon het twee kanten op. Het spel lag helemaal open en beide ploegen probeerden te scoren. Gelukkig voor ons waren wij degene die wisten te scoren. Wessel scoorde met een mooi schot en na deze goal was de strijd wel gestreden. VVAC probeerde het nog wel, maar onze verdediging gaf niks meer weg. Eerste drie punten zijn dus binnen!