Verdediger viert zijn verjaardag met een punt!

Herovina 2

... (intikker)
Assist: Rico Jacobs
... (intikker)
...
Arnold Hijkoop (scrimmage)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

28 september 2013 14:30

Meerkerk 4 – Herovina 2, zaterdag 28 september 2013

Vandaag kwam Herovina 2 op bezoek in het zonnige Meerkerk. Vooraf werden er door de leiders enkele scenario’s besproken omdat Herovina een selectie-elftal is en de eerste wedstrijd ruim had gewonnen.

Donderdag op de training werd al duidelijk dat Meerkerk 4 klaar was voor deze tegenstander. Er werd met het mes tussen de tanden getraind wat de Voorzitter met een blessure moest bekopen.

Er waren voor vandaag 13 spelers opgetrommeld waaronder onze stand-in Mister Veen die het conditioneel aardig volhield deze wedstrijd. Verder waren er nog een paar spelers afwezig door verschillende redenen.

Uiteindelijk bleef de opstelling zoals die elke week is en begonnen we gewoon met onze eigen tactiek. Wel hadden we vanmiddag weer twee pijlsnelle aanvallers in het veld staan waardoor de lange bal iets vaker gebruikt werd.

Onze vertrouwde scheidsrechter was na zijn slepende blessure weer fit om een wedstrijd te fluiten. Daar waren wij in ieder geval erg blij mee. De geruchten gingen namelijk dat onze scheids in het bejaardentehuis was gaan wonen?

We begonnen de wedstrijd scherp en gaven achterin weinig ruimte weg. Het duo Mauro en Arno's stonden goed in het centrum. Helaas kwam Herovina in de 10e minuut toch op 0-1. Meerkerk bleef na deze achterstand hun eigen spel spelen en streed voor elke meter. Dit resulteerde uiteindelijk in een counter waarbij Rico J de bal diep speelde op Nol die op snelheid de verdedigers van Herovina eruit liep. 1-1!!

Vlak voor rust was het toch weer een aanvaller van Herovina die de stand omboog naar 1-2.

De eerste helft was voor Herovina die meer probeerde te voetballen dan Meerkerk.

In de rust was de algemene indruk toch wel dat we minimaal een puntje aan deze wedstrijd konden overhouden tegen deze tegenvallende tegenstander. In de tweede helft kwam onze verdediger vethje in het veld voor Arno en kwam Jurre in het veld voor Ralf. We begrijpen nog steeds niet waarom Vethje met een kussen in het veld stond?

Na ongeveer een kwartier gespeeld te hebben werd Rico J van achteren neer gehaald op het middenveld. De scheids gaf een gele kaart en de speler mocht 10 minuten vanaf de kant meekijken. Gezien de overtreding was dit zeker terecht.

Maritio probeerde het vanuit de vrije trap maar de bal ging helaas net over. Toch zou onze spits Nol na voorbereidend werk van Hijkie in de 70e minuut de 2-2 maken. We hadden dus uiteindelijk door goed druk zetten gebruik gemaakt van de overtalsituatie. Nol staat alweer op 4 doelpunten na 2 wedstrijden. Geheel tegen de verwachtingen van Vethje in!

Na de gelijkmaker kreeg Herovina nog genoeg kansen om weer op voorsprong te komen. Door een goed keepende Gries vielen er geen doelpunten meer in de tweede helft. Herovina ging in de tweede helft steeds meer tegen zichzelf voetballen. In de laatste minuut ging het helaas nog mis doordat er een buitenspeldoelpunt  van Herovina terecht werd afgekeurd.

Herovina voelde zich bestolen en ging zich af reageren op de scheids, achteraf bleek dat de scorende man daadwerkelijk ook buitenspel stond omdat de bal door een andere herovina speler in het strafschopgebied werd verlengd.

Uiteindelijk zijn we blij met een punt en hebben we volgende week vrij omdat TEC de competitie heeft verlaten. Vanaf heden gaat de scheidsrechter cijfers geven voor de spelers in het veld en krijgt de man of the match een kratje van de leiders!

En ohja… Vethje was jarig geweest!!!