SV MEERKERK 2 VERLIEST IN SLOTMINUTEN VAN GJS 2

GJS 2

Mark van Zanten (penalty)
... (intikker)

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

5 oktober 2013 13:00

Klop, T.

Waar vorige week S.V. Meerkerk- in blessuretijd- met de punten aan de haal ging, kreeg het ditmaal het deksel op de neus. GJS 2 toonde zich in de slotminuten de sterkste. Na een ‘wedstrijd in evenwicht’ werd de 3-2 binnengekopt. Wederom een typisch gelijkspel dat in een overwinning- voor één der beide kemphanen- eindigde.

S.V. Meerkerk startte, voor het eerst sinds tijden, met Brian Vink in de basis. Ook Elmar Monfrooij en Koen Ehrencron versterkten, vanuit de A-Selectie, de gelederen. De overige acht plekken werden ingevuld met vertrouwde namen. S.V. Meerkerk trof in GJS 2 de goed voetballende kampioen van de 2e klasse (2012-2013).

De wedstrijd kende een rustige start. Waar de afgelopen wedstrijden werden gekenmerkt door een explosie van gebeurtenissen (v.v. Tricht) en slecht voetbal (v.v. Altena), was het nu tijd voor controle. Bij beide ploegen. Een rustige opbouw, voetballend de oplossingen zoeken en gebruik maken van de snelle voorwaartsen was voor beide ploegen het devies.

Hierdoor hielden beide ploegen elkaar de eerste twintig minuten in evenwicht, zonder echt gevaarlijk te worden. De speldenprikjes van beide kanten zijn nauwelijks noemenswaardig. Dit veranderd halverwege de eerste helft. De eerste twee dotten van kansen zijn voor GJS 2. Even zoveel keer verkwanseld de aanval van ‘Rood-Wit’ de mogelijkheden. Beiden gaan voorlangs.

GJS 2 lijkt de wedstrijd langzaam naar zich toe te trekken, maar niets is minder waar. De wederom op dreef zijnde Mike Kersbergen was zijn tegenstander al een aantal keer te snel af en dat is ditmaal niet anders. Op weg naar de doelman wordt Mike Kersbergen getorpedeerd; strafschop. De verdediging van GJS accepteert de sanctie gelaten. De strafschop is een koud kunstje voor Mark van Zanten. De gelouterde spits van de gasten stuurt de keeper de verkeerde kant op: 0-1.

Wie denkt dat het ervaren S.V. Meerkerk deze stand- zonder problemen- meeneemt de theepauze in komt bedrogen uit. Ook GJS heeft veel kwaliteit in de voorwaartsen en maakt hier maximaal gebruik van, via twee puntgave goals. De 1-1 is een knappe actie van de spits die in zijn kapbeweging de bal in de uiterste benedenhoek prikt. De tweede goal is keurig uitgespeeld binnen de Meerkerkse zestien. Hierbij moet wel worden aangemerkt dat er meerdere keren niet wordt ingegrepen door de gasten. Gevolg? Een nadelige ruststand.

S.V. Meerkerk geeft zich in deel twee echter niet zomaar gewonnen. Mike Kersbergen, de man in vorm, schiet S.V. Meerkerk met een mooie knal naast GJS. De aanval is prachtig, de afronding met rechts niet minder. En dat binnen vijf minuten. Wat volgt is een wedstrijd met vele tendensen. Beide ploegen zijn meerdere malen de bovenliggende partij, zonder tot heel grote kansen te komen.

Daarbij moet gezegd worden dat de grensrechter van GJS hier een aandeel in heeft. Scherp als een mes heeft hij- op z’n zachts gezegd- zijn aandeel in de Gorinchemse driepunter. Deze driepunter komt op ongelukkige wijze tot stand. Al dan niet te laat stappen, al dan niet buitenspel, feit is dat de 3-2 telt. Een diepe bal in de hoek wordt door een verdwaalde spits opgepikt, de Meerkerse verdediging reageert verward en is te laat. De naar binnen gesneden spits geeft de bal voor, deze wordt terug gekopt en door de inkomende midvoor van GJS binnengekopt.

Niet veel later fluit de eigenzinnige- maar goed fluitende- scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Waar vorige week S.V. Meerkerk in extremis met de drie punten aan de haal ging, is nu de beurt aan GJS. Zo zullen de verschillen deze competitie nog veel vaker nihil zijn.

Wellicht ook aankomende zaterdag, thuis tegen Achilles Veen. Aanvangstijd: 14.30 uur. Wij zien u graag!

WdT