Pittig potje gewonnen door Meerkerk 4

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

12 oktober 2013 14:30

Heukelum 3- Meerkerk 4

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Heukelum 3 op papier. Vanwege verschillende redenen waren we vandaag maar met 13 man. Één van onze leiders vond het namelijk noodzakelijk om tijdens deze belangrijke match op huwelijksreis te gaan. Kon dit niet een weekje later?
Daarnaast was Michael de avond  voor de wedstrijd geblesseerd geraakt tijdens een potje zaalvoetballen. De overige afwezigen hopen binnenkort weer aan te sluiten bij de selectie.

In de kleedkamer kwam Arno erachter dat zijn voetbalschoenen nog in Meerkerk stonden. Jacco besloot  hierdoor om te gaan vlaggen zonder schoenen!! Gelukkig resulteerde deze slechte voorbereiding niet in nederlaag.

We wisten vooraf dat het niet makkelijk zou worden tegen deze stugge tegenstander. Meerkerk kwam echter goed uit de startblokken en had de wedstrijd onder controle. Dit resulteerde in de 15e minuut in de 0-1 door een schot van Hijkie. Dit is zeker opmerkelijk te noemen omdat Jurre de bal van een meter van het doel vandaan keihard op de lat schoot. Hij gaf hiermee wel een mooie assist. De bal kwam terecht op de 16 en Hijkie schoot deze in de scrimmage in de linkerhoek.

Het enige smetje op dit eerste kwartier was het uitvallen van Vethje. Helaas moest hij door een eerdere blessure na 10 minuten het veld alweer verlaten.

Na de voorsprong werd het wat onrustig in het veld en werd de lange bal in veelvoud gebruikt. Hierdoor was er veel balverlies en kreeg Heukelum meer grip op de wedstrijd. Rico J en Alfie stonden in de spits en waren door de lange bal vaak op elkaar aangewezen.

De laatste minuten van de 1e helft gingen we wel weer rondtikken en waren we weer de betere. We gingen de rust in met een 0-1 voorsprong.

In de 2e  helft kwam onze topscorer Nol A.K.A. Paracetanol, Bossche Nol, Olienol, Metanol, Nolle bolle Gijs, Krentenol, Arsenol het veld in voor Alfie. Alfie heeft lang niet gevoetbald en was blij dat hij weer een helftje mee kon doen. Later bleek dat hij toch nog moest invallen.

De 2e  helft was grotendeels voor Meerkerk. Heukelum speelde vanuit achteruit goed maar wist bijna geen kansen te creëren. Meerkerk had deze kansen wel en maakte deze ook goed af. Halverwege de 2e helft kreeg Meerkerk een corner en via Rico Z kon Nol de bal strak het doel in koppen. 0-2 voor Meerkerk.

Na dit doelpunt was het geloof bij Heukelum weg en werden er hier en daar een paar listige overtredingen gemaakt. Dit gebeurde vanaf beide kanten waardoor het duel een pittig einde kende. De scheidsrechter weigerde helaas om meerdere malen in te grijpen waardoor er soms wat rake woorden vielen.

Rico Z kwam in botsing met een middenvelder van Heukelum en moest het veld vanwege een blessure verlaten. Daar was onze aanvoerder Alfie weer die toch nog in moest vallen. Uiteindelijk mocht Alfie na een mooie aanval die hij zelf begon, het eindstation zijn voor het doel en de 0-3 tegen de touwen aanschieten. De wedstrijd was nu definitief gespeeld.

Nol staat inmiddels op 5 competitiedoelpunten en is hiermee al op de helft voor zijn kratje.
Vandaag hebben we de 3 punten gepakt doordat de wil er was om te winnen en iedereen voor elkaar wilde strijden. Klasse jongens.

Over 2 weken mogen we aantreden tegen Asperen en kunnen we laten zien dat we in de top van deze competitie thuishoren. Hopelijk zijn dan de blessuregevallen weer fit.