Meerkerk winnaar schaatswedstrijd!!

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

16 november 2013 15:00

Sleeuwijk 3 – Meerkerk 4

Vandaag was het erop of eronder. Er moest gewonnen worden van Sleeuwijk om niet nog verder te kelderen op de ranglijst. Sleeuwijk had tot vandaag al haar wedstrijden nog verloren dus was het de ideale tegenstander om weer eens drie punten te pakken. Bij winst kan Meerkerk weer aansluiten bij de top van de competitie.

Meerkerk begon de wedstrijd fel en dat resulteerde in een aantal kansjes voor Meerkerk. Nadat ook Sleeuwijk de nodige kansen om zeep hielp was Meerkerk aan de beurt om de echte grote kansen te gaan missen. De meerkerkse aanvallers en middenvelders zijn zeker 3 keer alleen voor de keeper van Sleeuwijk opgedoken. Het resultaat? Geen goals.

Ook Sleeuwijk presteerde het om van één meter afstand binnen 3 seconde de lat en de bal te raken.  We kunnen stellen dat Meerkerk niet in staat was om snel afstand te nemen van de tegenstander. Voor sommige was dit aanleiding om soms iets teveel zich te laten horen. We gingen klagen en kwamen hierdoor aan het eind van de eerste helft niet meer in ons eigen spel. We bleken zelfs een plofkip zonder IQ in het veld te hebben staan!  Uiteindelijk stond de brilstand nog op het scorebord.

In de rust werden de mannen opgepept en kwam Marien A.K.A. rintje Ritsma het veld in. Ook Nol en Vethje hadden soms last van de schaatsbaan en zagen meer het gras dan dat ze konden blijven staan. Het zal wel aan het veld hebben gelegen?? Nol bleek zijn noppen vergeten te zijn.

Enkele minuten na de aftrap kreeg Meerkerk een vrije trap op de helft van Sleeuwijk. Deze werd goed voorgegeven door Mauro en werd daarna net niet binnengekopt door Nol. De corner van Hugo daarna kwam goed voor en werd lafjes binnengekopt door Nol. De verdedigers + keeper hadden deze bal makkelijk weg kunnen werken maar de bal zat er toch in. Het was eindelijk de beloning voor het goede druk zetten van Meerkerk.

De rest van de 2e helft bestond vooral uit kansen voor Meerkerk. Tussendoor kreeg nog een tegenstander de gele kaart waardoor hij 10 minuten mocht toekijken. Gezien de overtreding op Rico J. was dit zeer terecht.

Rond de 75e minuut kwam Meerkerk op een 0-2 voorsprong door Ruud Vroege. Hij had al een paar kansen gemist en was daardoor extra blij met dit doelpunt! Onze keeper Gries dacht na de wedstrijd nog steeds dat het 0-1 stond. Hij had door de mist alle kansen van Meerkerk niet kunnen zijn.

In de laatste vijf minuten kreeg onze schaatser Nol nog twee gigantische kansen om zijn 2e of zelfs 3e doelpunt van de wedstrijd te maken. Het zat er helaas niet in vandaag.

Na de wedstrijd was er een groot feest door de overwinning en nam Meerkerk de punten mee naar ’t Hoog. Klasse mannen.