SV Meerkerk E2 geeft voetbalshow

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse E464

7 december 2013 9:00

T. Slagboom

Zou het doorgaan na de stormachtige dagen, is het niet te koud of te nat.
Gelukkig is het doorgegaan en wat een wedstrijd hebben we gezien.

Vanaf de aftrap een fel Meerkerk en een zeker zo goed spelende HSSC. Aan elkaar gewaagd en kansen over en weer. Ties die als links back steeds mee opkwam, en ik kan vast vertellen dat hij dat de hele wedstrijd heeft laten zien. Thijs en Jeremy die met schoten op het doel wellicht de score hadden moeten openen.

Het duurde tot de 15e minuut dat Corne vanuit een zeer lastige hoek fraai inschoot. De verdedigers kwamen steeds om de beurt mee naar voren, geweldig om te zien. Daarbij werd er door de jongens goed gepraat onderling, zoals AP het wil zien. Helaas vrij snel een eigen doelpunt van Meerkerk wat de stand op 1-1 zette.
Ook hier weer de complimenten voor het team, ze zouden het wel oplossen door zelf weer te gaan scoren..........dat is toch genieten als je dit langs de lijn hoort!

En dat hebben ze gedaan, een slimme corner (oefening baart kunst) gaf Ties de ruimte om voor de 2-1 te zorgen. Gezien de gelijk opgaande wedstrijd was de winst alles behalve van zeker, maar de rust werd met een 2-1 voorsprong gehaald.
Direct na de rust dan toch even onoplettendheid waardoor HSSC op 2-2 kwam.
Meters werden afgelegd, schoten werden gelost en Jente verdedigde met hartelust, wat een genot om te zien. Alles klopte deze ochtend, van de keeper tot de spits.
Breed houden bij balbezit en knijpen bij balverlies, aanvallers die zeer beweeglijk zijn en verdedigers die om en om mee de aanval in gingen.
Sam zorgde met een keurig schot voor de 3-2.

HSSC begon goed aan te dringen en liet zien dat ze hier voor de volle winst waren gekomen. Tien minuten na de 3-2 stonden we alsnog 3-4 achter helaas.
Het werd een alles of niets verhaal waarbij voetbal de boventoon voerde.
Het was Ties die uiteindelijk met een zeer fraai schot vanuit de hoek de bal in de bovenhoek krulde.
Een 4-4 betekende vrijwel direct het einde van de wedstrijd.

We hebben een zeer gemotiveerd, goed voetballend SV Meerkerk gezien. We gaan met sprongen vooruit jongens, een compliment voor jullie enorme inzet!