Goede overwinning met goed voetbal

Altena E1

Bart de Bruijn (intikker)

E-pupillen, E1, Groep 6 06

14 december 2013 8:30

Gisteren moesten we tegen Altena E1 de laatste wedstrijd voor de winterstop spelen. En het ging ergens om, namelijk de 2e ronde in de beker. In de bekerpoule waren we netjes 1e geëindigd en daarom mochten we gisteren weer een extra wedstrijd spelen.
Altena E1 is voor ons een onbekende ploeg dus we moesten uitgaan van onze eigen kracht. Het goede spel van afgelopen weken moest doorgezet worden en voorin moesten we proberen om medogenlozer te zijn dan vorige week.

Tijdens de beginfase van de wedstrijd waren beide ploegen voorzichtig. Wij hadden wel het beste van het spel. Achterin werd er weer goed overgespeeld en opgebouwd. Voorin waren we echter niet sterk genoeg om kansen te creëren, mede ook door de sterke verdedigers achterin bij Altena. Ook wij gaven in de eerste helft geen kansen weg en er werd erg goed verdedigd. Als er al een diepe bal over de verdediging viel was Luuk snel genoeg om het te corrigeren en door de bal terug te spelen naar Rowan kregen we weer tijd om onze posities in te nemen.

Na 18 minuten kwamen we terecht op voorsprong. Dat dit gebeurde uit een afstandschot was wel logisch, want echt kansen voor het doel kregen we niet. Wessel pikte de bal op en besloot gelukkig om eens op doel te schieten. Hij raakte de bal perfect en de bal vloog schitterend in het doel. 1-0 voor en deze voorsprong werd behouden tot de rust.

Tijdens de rust complimenten gegeven voor het goede spel achterin, maar wel gewaarschuwd dat enige verslapping dodelijk kon zijn vandaag, want Altena is geen slechte ploeg.

De tweede helft werd weer goed begonnen, maar Altena kwam steeds beter in het spel en werd gevaarlijker. De eerste hele groot kans ontstond na balverlies achterin. Hierdoor kon de spits op Rowan aflopen, maar onze keeper pakte de bal geweldig. Niet veel later weer eenzelfde situatie, één op één met Rowan als winnaar. Hierna kreeg Bart de kans om de 0-2 te maken, maar een bijna zeker doelpunt werd gemist. Kan gebeuren! Daarna weer een grote kans voor de tegenstander, maar opnieuw was het Rowan die met een goede redding zijn doel schoon hield.

In de 36e minuut viel eigenlijk de beslissing. Na een goede counter was het Yannick die de bal over de keeper in het doel schoot. De pijp was wel leeg bij de tegenstander en wij drukten door en bleven goed voetballen. Vijf minuten voor tijd maakte Bart uit een corner de 3-0. Na een goede corner van Boyd, een mooi overstapje van Luuk die iets heel moois in gedachten had, kon Bart rustig de bal intikken. Nog geen minuut later was het weer Bart op aangeven van Yannick die de 0-4 scoorde en net voor tijd kon Bart nog een keer op doel af om de 0-5 te maken.

Goede overwinning dus met weer goed voetbal. Het gaat met de week beter en dat moeten we in de zaal zien door te zetten!!