MEERKERK 2 DOET ZICHZELF DE DAS OM

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

25 januari 2014 14:30

Verwer, E.

De reservebrigade van Meerkerk wist qua eindresultaat geen 3 punten bij te schrijven in de thuiswedstrijd tegen LRC. De wedstrijden zijn immer close tussen deze ploegen die verzorgd willen voetballen. Laat verzorgd voetballen nu net onmogelijk zijn op het abominabel slechte hoofdveld. De ballen hobbelen en stuiteren alle kanten op wat ten koste gaat van de kwaliteit van het voetbal. Degene die het beste met alle omstandigheden omging heeft gewonnen.

Beide ploegen zetten druk naar voren om slechte passes af te dwingen op het hobbelige veld. LRC ging hier in de beginfase beter mee om maar het was na verloop van tijd Meerkerk dat zich in de wedstrijd knokte. Resulterend in kansen voor Ruud die die vrij voor de keeper tegen hem opschoot, Mike die koos voor een schot waar hij de bal breed had kunnen leggen op de goed meegelopen Floren en Patrick die koelbloedig wel het net wist te vinden.

LRC wist even later balverlies doordat de bal door de staat van het veld ongelukkig vanaf Arie's voet stuitte in de opbouw op het middenveld af fe straffen. De rechtsbuiten schoot de bal snoeihard vanaf rechts op de paal die terugstuitte richting dezelfde speler en hij schoot de rebound vanuit een moeilijke hoek knap binnen. Rust 1-1.

Beide ploegen legden de tactische accenten in de rust waardoor de eerste fase van de 2e helft van beide kanten gecontroleerd werd gespeeld. Na 10 minuten pinden wij LRC vast op eigen helft en hing een geelzwart doelpunt in de lucht. We produceerden wel mogelijkheden maar waren niet scherp genoeg in de eindfase. De rust en het overzicht ontbraken.

Tot in minuut 65 1 incident de wedstrijd naar achteraf bleek definitief deed kantelen in het nadeel van Meerkerk en nog wel op het moment dat wij de bovenliggende partij waren. Een overtreding op Mike werd onbestraft gelaten door de arbiter, enkele spelers wachtten tevergeefs op het fluitje waardoor LRC vrij en ongestoord doorgang verleend kreeg en de 1-2 scoorde. Hier legden we ons lot in handen van de scheidsrechter. Fout, je moet het heft in eigen handen nemen.

Vrijwel meteen na de 1-2 botvierde Mike verbaal zijn frustraties op de man in het zwart - waar ik nog begrip voor kan opbrengen- waar hij terecht geel voor kreeg. Vervolgens werd hij nog razender en bleef tieren en werd door zijn ploeggenoten tevergeefs tot rust gemaand want de leidsman trok een 2e gele kaart. Hiermee dupeerde hij de hele groep. Én we stonden achter én we moesten dus met 10 man verder. In 1 klap gaven wij het heft hiermee uit handen,

Gerald en Elmar vielen in voor Arie en Jacco en we gingen 1 op 1 spelen. De wedstrijd werd grimmiger en de scheidsrechter had grote moeite de orde te bewaken op het aardappelveld. LRC wist louter schietkansen te creëeren ondanks de nummerieke meerderheid waar de staat van het veld nu wel in ons voordeel werkte door de bal op het moment supreme te laten opspringen. De ploeg toonde een fantastische drive aangevoerd door aanvoerder Chris, Patrick en Ruud. Knokkend voor iedere hobbel trachtten we de gelijkmaker te produceren maar helaas lukte dit ons niet.

Jullie hebben niet best gespeeld hoorden we van supporters. Ik ben de eerste die het toegeeft als we slecht gespeeld hebben, maar als de kritiek ten onrechte is zeg ik het ook. De jongens hebben met heel veel inzet de intentie gehad te voetballen op een heel slecht veld is mijn oordeel. Balverlies is inherent aan voetbal en helemaal op het huidige hoofdveld. Het enige verwijt - voor zover dat verwijtbaar is want iedereen wil een doelpunt maken - is dat we de kansen niet voldoende benut hebben.

De stilte in de kleedkamer na afloop was veelzeggend. De teleurstelling over de gang van zaken droop er van af.

Volgende week spelen we om 14:30 uur in Tricht.

RdH