Goed afgesloten

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 13

10 mei 2014 11:00

Lennart Hijkoop

Het was vandaag alweer tijd voor de laatste wedstrijd in de competitie. We speelden deze laatste wedstrijd tegen Arkel E1. 10 mei, dan verwacht je lekker voetbalweer met goede temperaturen, maar helaas voor de mensen langs de lijn was er qua weer weinig te genieten. Hopelijk konden we wel genieten van het spel van de E1.

Daar wonnen we met 10-1, we moesten dus waken voor onderschatting en gewoon vanaf minuut 1 er weer vol op klappen. Goed beginnen, doelpunten maken en lekker voetballen. Gelukkig werd dit door de spelers goed opgepakt en vanaf minuut 1 waren we weer de betere ploeg. Vooral de eerste helft was genieten. Veel mooie aanvallen, één-tweetjes en goede doelpunten. Al na een kwartier spelen stonden we met 4-0 voor. Alle vier de goals gescoord door Bart. Vooral zijn derde goal was prachtig om te zien. Een goede aanval een combinatie met Sam waardoor Bart alleen voor de keeper stond en de mooie aanval werd dus bekroond met een doelpunt.

Na het eerste kwartier waren we nog niet klaar. We bleven goed spelen en de tegenstander kreeg niet de tijd om wat met de bal te doen. Achterin werd er kort verdedigd en vooral Wessel en Luuk onderschepte elke bal en zorgden er voor dat Arkel nauwelijks gevaarlijk werd. Sam kon twee keer scoren op aangeven van Daan en Bryan. en de eerste helft werd afgesloten met een goed doelpunt van Boyd. Ruststand dus 7-0.

Tijdens de rust dus geen reden tot klagen en complimenten voor het vertoonde spel. 2e helft nog één keer alles geven en genieten van de laatste wedstrijd. De tweede helft was helaas wel iets minder van onze kant, maar goed het is ook moeilijk om bij een ruime voorsprong super geconcentreerd te blijven. Toch werd de voorsprong uitgebreid met nog eens drie doelpunten. Sam en Yannick mochten een doelpunt bijschrijven en de 10-0 werd gemaakt door Daan. Een verwoestende uithaal in de kruising, de keeper heeft de bal alleen horen gaan. Na de 10-0 scoorde Arkel de eretreffer. Na deze tegengoal werd er door beide teams niet meer gescoord en 10-1 was dus de eindstand.

Een prima wedstrijd en de competitie dus goed afgesloten. We zijn uiteindelijk geëindigd op een 3e plek en als je heel eerlijk bent is dat eigenlijk te laag. We hebben her en der helaas te veel laten liggen, maar ik ben er wel van overtuigd dat wij voetballend het beste team hebben in deze competitie en dat is ook wat waard. Voor ons rest nog één toernooi in Ameide, het einde van het seizoen komt helaas steeds dichterbij.