HEBBEN WE DE STIJGENDE LIJN DEFINITIEF INGEZET?

Sleeuwijk 2

Mike Kersbergen (intikker)
Elmar Monfrooij (intikker)

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

15 maart 2014 14:30

Fijter, H.A. de

Dat is de vraag na de klinkende overwinning op concurrent Sleeuwijk 2. De uitslag viel hoog uit, maar was desondanks niet geflatteerd. Meerkerk was met name in de 1e helft de betere en dodelijk effectief in het benutten van de kansen.

Voetbal als het kan en als dat niet kan dan gaan we met z'n allen keihard werken voor de cruciale winst. Cruciaal om ons los te spelen van de onderste regionen en om aan te haken bij de middenmoot. Na het laatste fluitsignaal konden we concluderen dat wij ons doel hadden bereikt. Met goed voetbal - in de eerste helft - en in de 2e met de controle middels een goede organisatie en strijdlust als basisingrediënten.

Na de nipte overwinning op Achilles Veen moesten we met name het nivo van de 1e helft vol zien te houden en de 2e helft gecontroleerd proberen uit te spelen. De 2e helft in Veen was ondermaats op mentaal vlak. Dat Sleeuwijk vandaag minder speelde als we normaal gewend waren, kwam ons niet slecht uit. Desondanks moeten we deze prestatie niet daaraan wijten maar wel aan onze eigen drive. Dát maakte het verschil.

Onder aanvoering van de sterk spelende as kwamen we snel op toeren. Ons midddenrif dicteerde en hierdoor bepaalden wij het ritme. De 3 doelpunten waren uitgespeeld waarbij de opnieuw abominabel slechte grasmat ons de minste parten speelde. Dat dit met zéér acceptabel voetbal, was wel vooraf verwacht maar desalniettemin niet zeker, gepaard ging was een extra pluspunt. Rust 3-0.

Na rust gecontroleerd op jacht naar de 4-0 was het doel en dankzij de jagende Ruud en de attente Floren als afmaker stond deze binnen 8 minuten op het scorebord. We hadden de controle maar voetbalden minder goed dan de 1e helft. In organisatorisch opzicht bleven we gedisciplineerd spelen en konden we jongens rust gunnen en verse wissels inbrengen. De subs Thomas en Mark verzorgden met respectievelijk 2 assists en 1 doelpunt en Floren scoorde zijn 3e van de dag voor de 6-0 eindstand. Ook Gerald en Bas vielen beiden goed in waardoor de trainers voor het eerst in lange tijd met luxe problemen te kampen krijgen.

Kunnen we de opgaande lijn doorzetten of was dit een eenmalige opleving? Deze vraag kunnen we volgende week zaterdag omstreeks 16:00 uur beantwoorden. Om 14:15 uur is de kickoff op het vernieuwde Lekkinello van Everstein, alwaar het 2e elftal van de Hagesteinse/Everdingse vereniging de tegenstander is.

Komend seizoen staat deze ploeg onder leiding van de ervaren Meerkerkse trainer Wim de Jong en het zal de komend seizoen naar het vlaggenschip doorgeschoven trainer Ton Delfgau gelegen zijn Wim met een eersteklasser te laten starten.

Everstein staat 14e en laatste met 13 punten tegenover de 9e plek van Meerkerk met 25 punten. Willen we 3 punten dan zullen we op Everstein wederom alles moeten willen geven. We zijn benieuwd of de groep hiermee op de juiste manier om kan gaan.

RdH