TELEURSTELLEND GELIJKSPEL

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

12 april 2014 12:15

Pijper, J.A.A. de

Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen. Vanaf seconde 1 speelden wij veel te tam en lieten, ondanks een 1-2 voorsprong met de rust, Heukelum bijna met de zege aan de haal gaan.

Tam, flets, slordig, tafelvoetbal, domme overtredingen, slechte aannames, veel balverlies, veel gehaaste verkeerde keuzes, apatisch, zelf stoppen met voetballen omdat we wachten op het fluitje van de scheidsrechter. Het ging allemaal nergens over. We hadden Heukelum op 6 punten kunnen zetten en dan spelen we zo'n belabberde pot.

Mike zette ons op 0-1 na een slechte trap bij uitverdedigen door ex-Meerkerk A1 keeper Jurrien van Genderen. Hierna lieten we te veel spelhervattingen toe uit corners en domme overtredingen en bij één ervan volgde een rake kopbal. Niet veel later was het Thomas Mulders die een bal van Mike attent binnentikte. Kansen op meer waren er wel maar deze hielpen we om zeep door te gehaast of juist te traag te handelen. Maar het spel en nog erger de beleving bleef zwaar ondermaats. Rust.

De 2e helft was niet veel beter. Bij vlagen creeerden we toch kansen via Benjamin en Thomas maar zonder resultaat. Uit een vrije trap wist Heukelum de 2-2 te scoren en niet veel later de schitterende 3-2 uit een half volley. En toen kwam er wél vuur in ons spel en dan zie je dat je ondanks geen beste dag te hebben toch resultaat kan boeken. Het was Brian Vink die een vrije bal in de touwen joeg voor de eindstand 3-3.

Vandaag zakten we als team door de ondergrens. Iedereen mag bij zichzelf te rade gaan of zullen we de lange wachttijd voor de warmingup de schuld geven? Duidelijk is dat we met deze instelling nul punten halen tegen Hardinxveld. Zo ver laat ik het in ieder geval niet komen.

RdH