Meerkerk boekt nuttige zege op SVW

SVW 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

8 maart 2014 14:30

Piket, D.

Meerkerk ontmoette vandaag SVW. De ploeg uit Gorinchem had in de eerste helft een licht veldoverwicht. Veel leverde het niet op. De brilstand bij rust was niet verwonderlijk. In het tweede bedrijf was Meerkerk sterker. Tien minuten na rust scoorde Meerkerk de 1-0. Genoeg voor de tweede overwinning in de derde periode.

Matte eerste helft

De meteorologische lente kende een goed begin. Op een zonovergoten sportcomplex ’t Hoog was het goed toeven. Of de lentezon ook de oorzaak was van de matte eerste helft blijft de vraag. In ieder geval gebeurde er niet veel. Meerkerk kwam niet in de buurt van doelman Aljan Dekker. Het was SVW dat een tweetal kansen kreeg. In de 22e minuut moest doelman Klaas-Jan van Zessen handelend optreden. Khalid Ben Dami testte met een schot de kwaliteiten van de Meerkerk doelman. Na een klein half uur vond Khalid Ben Dami met een crosspass Johnny Wijnbelt. Gelukkig voor Meerkerk ging het schot van Wijnbelt voorlangs.

Blessure en afwezigen

Na zes minuten spelen kreeg Meerkerk wel een eerste teleurstelling te verwerken. Thijs van Klij raakte geblesseerd. Thijs probeerde het nog wel, maar moest na 13 minuten toch het veld verlaten. Bas Krul nam zijn plaats in en kreeg daarmee de opdracht om de Khalid Ben Dami uit te schakelen. Het ging hem uitstekend af deze middag. Trainer Bert Buizert kon vanmiddag geen beroep doen op Stijn Schuller, Joey van Putten (beiden ziek). Pascal Boom was net als Mergim Shala van SVW voor één wedstrijd geschorst. Ook Roderik Luitjes (vakantie) ontbrak op het wedstrijdformulier. Martijn van der Hagen, nog niet topfit startte op de bank. Een basisplaats voor René van Genderen, Jesse van der Wal en Floren Streefkerk was het logische gevolg.

Mooie start

De tweede helft begon goed. Meerkerk forceerde direct een corner. Dat was al een verbetering als we het afzetten tegen het gebodene in de eerste helft. In de 47e minuut een gevaarlijke vrije trap van Theo van Zessen. Doelman Dekker maakte de inzet onschadelijk. Vijf minuten later een mooie mogelijkheid voor de thuisploeg. Een voorzet van Gijsbert Bruijnes vanaf de flank bereikt Patrick Vuurens. Zijn schot gaat over. In de 54e minuut krijgt Meerkerk een vrije trap. Patrick Vuurens lanceert Floren Streefkerk. Hij ziet dat de keeper van SVW wat ver voor zijn doel staat. De bal stuit op en Floren schiet de bal prachtig over de keeper in de verre hoek. Meerkerk leidt met 1-0. Een mooie start van de tweede helft.

Redding van formaat

Met nog een half uur te spelen komt Martijn van der Hagen in het veld. Hij vervangt Jesse van der Wal. Even lijkt het of Martijn zich na zijn eerste actie blesseert. Waarschijnlijk voelt de op een brace lijkende felblauwe warmtepleister wat onwennig aan en was de blessure schijn. SVW probeert toch iets te forceren. Bijna slaagt het daarin. Het is te danken aan doelman Klaas-Jan van Zessen dat Johnny Wijnbelt niet tot scoren komt. De inzet verdwijnt via Klaas-Jan en de paal corner. Ook Johan van Es had zijn oude ploeggenoten nog pijn kunnen doen. Zijn inzet in kansrijke positie gaat ver naast.

Slordig

In de slotfase van de wedstrijd springt Meerkerk slordig met kansen om. Theo van Zessen ziet zijn inzet gekeerd door keeper Aljan Dekker. In de rebound lukt het de inmiddels voor Floren Streekerk ingevallen Joop Friedeman niet om af te drukken. Zijn schot wordt gekraakt. Het levert een corner op. Martijn van der Hagen neemt de corner en raakt de paal. SVW komt binnen een minuut driemaal met de schrik vrij. Vijf minuten voor afloop van de reguliere speeltijd is het Joop Friedeman die Patrick Vuurens wegstuurt. Patrick gaat met een verdediger in de rug alleen op de SVW doelman af. Ook dit keer is het keeper Aljan Dekker die de inzet keert. Het is het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Conclusie en vooruitblik

Geen hoogstaande wedstrijd. Wel een uiterst nuttige overwinning. Ook de tweede wedstrijd in de derde periode sluit Meerkerk winnend af. Volgende week wacht opnieuw een interessante ontmoeting. De uitwedstrijd tegen SV Capelle staat op de rol. Meerkerk heeft het altijd moeilijk in Sprang-Capelle. Dat zal dit keer niet anders zijn.

AdG

Opstellingen

SV Meerkerk

SVW