De accu is leeg bij Meerkerk

GJS 1

... (penalty)
... (penalty)
... (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

3 mei 2014 14:30

Mik, R.J. de

Meerkerk speelde vandaag de laatste thuiswedstrijd. Tegenstander GJS had er duidelijk meer zin in. Om nog een kansje te maken in de derde periode was winst met ruime cijfers noodzakelijk. En dat gebeurde. Meerkerk leed de grootste nederlaag van het seizoen. GJS won met 0-4. Een overwinning waar niets op viel af te dingen.

Goede start

Meerkerk opende goed. Het was Jesse van der Wal die een misverstand in de GJS-verdediging bijna afstrafte in de eerste minuut van de wedstrijd. De inzet verdween in het zijnet. Meerkerk trad zeker niet aan op zijn sterkst. Onder andere blessureleed maakte dat ook in de laatste thuiswedstrijd de ploeg verre van compleet kon aantreden. Het vergde het nodige van het improvisatietalent van alle selectietrainers om ook vandaag weer drie selectieteams op de been te brengen.

Strafschoppen

Na zeven minuten opende GJS de score. Een ongelukkige overtreding op de rand van het strafschopgebied luidde de voorsprong in. Scheidsrechter De Mik was onverbiddelijk en wees naar de stip. Louis Damen benutte het buitenkansje. Doelman Bjorn Langendoen kon hier niets aan veranderen.  Na 22 minuten opnieuw een penalty. Dit keer was de oorzaak een ongelukkige handsbal. Scheidsrechter De Mik kende geen clementie. Opnieuw was het Louis Damen, die trefzeker was vanaf 11 meter. Kort voor rust had Damen de kans om een zuivere hattrick aan te tekenen. De kopbal ging ruim naast. Meerkerk kon er maar bitter weinig tegenoverstellen in de eerste helft. We noteerden slechts een inzet van Floren Streefkerk die voor het doel langs ging.

Wissels

De tweede helft bleef Pascal Boom achter in de kleedkamer. Voor hem kwam Koen Ehrencron in het veld. Elmar Monfrooij maakte na 57 minuten plaats voor Joop Friedeman. Na 20 minuten spelen maakte tenslotte Floren Streefkerk plaats voor Mechiel van Zessen. GJS bleef staan in zijn sterkste opstelling. Coach Cees Lagendijk wisselde alleen de jeugdige Sereno Latuhihin voor routinier Allard de Jong.

Spelbeeld ongewijzigd

Aan het spelbeeld veranderde niet veel. GJS had het betere van het spel. Toch was Joop Friedeman dicht bij de aansluitingstreffer. Een goede voorzet vanaf rechts van Youri van Blanken bereikte Joop, die in kansrijke positie de bal over schoot. Nadat Koen Vermeer rood kreeg voor een overtreding ter hoogte van de middenlijn was het pleit voor Meerkerk min of meer beslecht.

LD Show

Meerkerk slaagde er met tien man niet in om het GJS verder nog lastig te maken. De ploeg uit Dalem kon naar hartenlust combineren. Het was aan een uitstekende redding van doelman Bjorn Langendoen te danken dat de achterstand voor Meerkerk in de 75e minuut niet verder opliep. Vijf minuten later opnieuw een goede redding. Helaas kwam de bal opnieuw voor het doel. En wie stond daar? Jawel Louis Damen die zijn derde doelpunt van de middag aantekende. De LD-show was compleet toen hij negen minuten voor tijd opnieuw scoorde. Met zijn vier doelpunten nam hij deze middag de volledige productie van GJS voor zijn rekening.

Accu leeg

Bij Meerkerk was de accu compleet leeg. Men snakte naar het eindsignaal. Scheidsrechter De Mik zag geen aanleiding om veel tijd bij te tellen. Het eindsignaal kwam voor de thuisploeg als een verlossing. De 0-4 betekende wel de grootste nederlaag van het seizoen. Toch moeten we dit resultaat, gelet op de omstandigheden niet al te zwaar opnemen.

Kampioen en felicitaties

Vandaag viel er een belangrijke beslissing. Lienden werd overtuigend kampioen dankzij een 5-2 winst op naaste concurrent Roda Boys Bommelerwaard. Wij feliciteren Lienden langs deze weg van harte met dit mooie resultaat en wensen hen veel succes het komend seizoen in de 1e Klasse.

De strijd om de derde periode ligt nog open. Tegenstander van vandaag GJS maakt nog een kansje. Naaste concurrent voor de derde periodetitel WNC verloor van Tricht, dat de eerste periode op zak heeft. Ook Roda Boys Bommelerwaard mag zich gaan opmaken voor de nacompetitie. Zij wonnen de tweede periode. Mogelijk slaagt de ploeg uit Aalst er in om via de wat langere weg toch promotie af te dwingen. De tijd zal het leren.

Strijd tegen degradatie in 2F

De strijd tegen degradatie krijgt volgende week zijn ontknoping. SVW, Altena, SC Everstein en GVV ’63 kunnen alle vier nog promotie-degradatiewedstrijden afdwingen. Op dinsdag 6 mei speelt SC Everstein thuis de inhaalwedstrijd tegen Altena. De wedstrijd die vandaag wegens droevige omstandigheden geen doorgang kon vinden. Zaterdag 10 mei gaat SVW op bezoek bij GJS. GVV ’63 ontvangt GDC. Altena speelt thuis tegen Tricht en SC Everstein neemt het uit op tegen Rijswijkse Boys.

Slotwedstrijd

Meerkerk speelt zijn laatste wedstrijd van dit seizoen in de Bommelerwaard. Tegenstander Roda Boys Bommelerwaard zal met het hoofd al bij de nacompetitie zitten. Dit biedt misschien perspectief voor de geelzwarten om het seizoen in stijl - en dan bedoelen we met een overwinning – af te sluiten.

AdG

Opstellingen