MOOIE AFSLUITING VAN EEN TIJDPERK

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

10 mei 2014 14:30

Meerkerk (mevr), L. van

Zo kunnen we het resultaat van de wedstrijd tegen Nivo Sparta wel bestempelen. De wedstrijd stond in het teken van het afscheid van diverse mensen, waardoor wij een heilig doel hadden: winnen!

Nivo Sparta van scheidend trainer Denny van Geffen is een goed voetballende ploeg met dezelfde intenties als Meerkerk, die nog aanspraak maakten op de overname van de periode van kampioen GJS. Echter was de Zaltbommelse ploeg hierin afhankelijk van het resultaat van LRC. Bij verlies van de Glasstedelingen én winst van Nivo was de periode binnen. De vooruitzichten waren dus goed op een open pot voetbal.

Dat werd het ook, waarbij Nivo het meest verzorgde spel had van de twee maar Meerkerk bracht net even wat meer strijd waardoor het spel lekker op en neer golfde. Meerkerk brak de ban door een vliegend schot van Elly die een afgeslagen corner de kruising in ramde. Er volgden nog kansjes over en weer maar beide defensies gaven geen krimp. Tube pakte een paar belangrijke ballen maar een hard laag zoevend schot met een stuitje kon hij niet klemmen. De spartanen waren er als de kippen bij mede door de wetenschap dat LRC op dat moment achterstond.1-1.

Meerkerk was de controle op dat moment even kwijt maar herpakte zich voor de rust met een mooie snelle aanval. Elly brak door en bediende Tommie op maat. Smulders' geniale overstapje bracht Ibra vrij voor de keeper en dit buitenkansje was kaassie voor onze spits. 2-1 en rust.

In de 2e helft waren wij klaar voor de strijd, Nivo moest nu komen waardoor de ruimten groter zouden worden. En zo was het ook. Nivo drong aan en Wilco moest een aantal keren handelend optreden in 1 op 1 situaties. Kopkansen werden ook niet benut door Nivo waardoor de stand in ons voordeel bleef. Ook Meerkerk sprong slordig om met haar mogelijkheden.  Het bleef hierdoor echter wel spannend tot minuut 70 toen een vrije bal 3 man in 1 x klopte en Murray de stand knap gelijktrok.

Barry verving de naar Schelluinen vertrekkende Wim en bracht rust en ervaring. Niet veel later kwamen Mikey voor de naar HSSC'61 terugkerende Harde Hond en Captain Fantastic Fransie verving aanvoerder Errepol. Nog 1 x wilde Fransie lekker een beetje voorin rommelen met zijn zwagert Ibra. Rommelen deed Frans ook, met de bal aan zijn voet liep hij samen met Ibra op de keeper af. Twee gedachten, schieten of afleggen, degradeerde de mogelijkheid tot bijna ingooi voor Nivo Sparta. Lekker een beetje rommelen hè Fransie?

Ook Bogi Clooney ontkwam niet aan zijn afscheidsmoment. Na een tiental trouwe dienstjaren als grensjagert van het 2e werd hij in de 85e minuut vervangen door Bruine John. Onder de indruk hiervan was hij niet want na zijn vlaggenstok te hebben overgedragen aan de Bruine stoof hij bij de eerste beste aanval van Nivo, Bruine als een raket voorbij en weer terug. In opperste concentratie zat Bogi nog vol in de wedstrijd. Een passend, hilarisch sluitstuk van onze cultheld.

Newly daddy Johnny English verving Ibra en Koentje kwam nog voor Bieraanvoerder Mini.

Mikey was ondanks een buikspierblessure zeer aanwezig en via een gekraakt schot van hem gebeurde het dan toch. De rebound viel voor de voeten van Fransie die zijn carrière bij SV Meerkerk 2 met een doelpunt kon bekronen. Veel geblesseerd maar desondanks nog altijd de leider van de roedel. Een voorbeeld voor allen die gelukkig op een andere manier behouden blijft voor het 2e. Samen met Appie Meeuwis bewaakt hij straks de unieke kleedkamercultuur. Dáár ligt de stille kracht van deze groep.

De kleedkamer was dan ook weer fantastisch! De laatste keer in deze samenstelling werd nog één keer ingehaakt na een overwinning. De groep heeft de afscheid nemende jongens mooi en passend uitgeluid. Het seizoen was moeizaam, maar eind goed al goed.

Voorts volgt JdW mij naar het 1e. Zijn rol is vanaf komend seizoen herstel-/fysiek trainer. In die rol zal hij samen met Herber Wink een belangrijke rol gaan vervullen voor de vereniging en de senioren selectie elftallen in het bijzonder.

Iedereen bedankt voor jullie inzet. We zijn allen rustig gebleven en hebben de kleedkamercultuur op donderdag en zaterdag altijd gehandhaafd. Nogmaals, daar ligt de basis voor de bereidheid elkaar te accepteren en met en voor elkaar te willen werken.

Ook voor mij eindigt hiermee de mooie trip met SV Meerkerk 2. Samen hebben we mooie momenten meegemaakt. Bijna kampioen, bijna Hoofdklasser, bijna bekerwinnaar, 2 x periodekampioen en bijna nacompetitie voor degradatie. Bijna is niks zou je denken maar voor mij prevaleren de mooie momenten van alle drie de groepen. Voor altijd.

Bedankt!

RdH