Verliezen van de koploper

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

8 maart 2014 14:30

Meerkerk 4 –WNC 3

Eindelijk was het voor Meerkerk 4 weer een zaterdag waarop gevoetbald mocht worden. Begin december was er namelijk voor het laatst een wedstrijd gespeeld tegen onze buren uit Ameide.

Vandaag de wedstrijd tegen de koploper. Gezien onze rustweken waren de (beschikbare) spelers van Meerkerk 4 topfit.  Helaas waren er ook nog wat spelers geblesseerd of afwezig vanwege verplichtingen

Onze leider Ralf was vandaag zo vriendelijk om de gehele wedstrijd in een groen Noordeloos shirt de wedstrijd te leiden vanuit de middencirkel. Bedankt hiervoor.

De wedstrijd begon dramatisch voor Meerkerk. Binnen 2 minuten lag de bal in het doel van onze gelegenheidskeeper Bobby. Een verschrikkelijke start die de spelers van Meerkerk wel deed wakker schudden.

Na de vroege achterstand begon Meerkerk steeds beter te voetballen. Grote kansen werden er niet echt gecreëerd. Of we moeten de schoten richting de watertoren van Jacco en Hijkie meetellen.

Toch verloor WNC steeds meer de controle over de wedstrijd en kreeg Meerkerk wat kansen. Uiteindelijk resulteerde dit in een gelijkmaker die op opvallende wijze werd gemaakt. De keeper van WNC dacht de bal klem te hebben maar liet de bal toch nog los. Jacco zag dit en schoot gelijk de bal in het mandje. Ondanks wat commotie keurde de scheids de goal terecht goed.

Vlak voor de pauze kwam Meerkerk zelfs op voorsprong vanuit de corner. Mart nam de corner en gaf de bal strak voor waarna Rico J de bal op doel schoot. Voor dat de bal de lijn passeerde raakte Hijkie de bal nog aan waardoor deze van richting werd veranderd. De verdediger was hier niet op ingesteld waardoor de bal door zijn stokken tergend langzaam het doel in rolde.

In de rust was er een misschien wel een te goede sfeer in de kleedkamer van Meerkerk. Doordat WNC steeds meer tegen zichzelf voetbalde was men er in de kleedkamer wel over uit dat we dit potje zouden winnen. Niets bleek minder waar.

In de 2e helft was het voor Meerkerk vooral tegenhouden. WNC creëerde in de
beginfase niet genoeg kansen maar had wel veruit het meeste balbezit. Helaas vloog een vrije trap in de 55e minuut vrij gemakkelijk in het Meerkerkse doel waardoor WNC toch langszij kwam.

In de 60e minuut was er een onschuldig duel tussen Rico van Zee en de tegenstander.  De lichte overtreding/botsing resulteerde in een (flinke) blessure voor Rico. Doordat hij zoveel pijn aan de knie had werden er hulptroepen geroepen. Uiteindelijk heeft een ambulance Rico opgehaald en is hij voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Achteraf lijkt de blessure mee te vallen en hoopt Rico weer snel aan te kunnen sluiten.
De wedstrijd heeft hierdoor bijna 20 minuten stilgelegen wat voor veel spelers ideaal was om nog na te praten over het slechte spel. Dit was sinds de rust namelijk bedroevend.

Het spel werd hervat en WNC bleef grote kansen creëren en de 2-3 hing in de lucht. Helaas gebeurde dit 10 minuten voor het einde dan ook. De speler die scoorde schoot de bal prachtig in de hoek. De bal was niet te houden voor Bobby.

Gezien de 2e helft was het een verdiende overwinning. De spitsen van Meerkerk hebben veel te weinig kansen gehad. Helaas maar het is niet anders.
Na de wedstrijd was er wel genoeg gelegenheid om nog van een biertje in de zon te genieten.
Onze gastspeler Michiel vanuit de A1 kwam ons in de 2e helft versterken. Bedankt hiervoor. Ook onze gastspeler Mart speelde een prima pot en zal zeker vaker worden opgeroepen.