Tienklapper

...

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 13

22 maart 2014 9:15

Na de mooie overwinning van vorige week tegen Schelluinen, stond vandaag de wedstrijd tegen de E1 van Arkel op het programma. Rond half 9 vertrokken we richting onze zuiderburen. Net als vorige week zegt de stand op de ranglijst nog niet veel. Wij zijn voor de aftrap de nummer 5 met drie punten en Arkel de nummer 6 met 2 punten. Waarbij ze wel gelijk hebben gespeeld tegen Peursum en tegen Peursum hebben wij het al twee keer moeilijk gehad. Het zegt dus eigenlijk niks. Vooraf werd wel duidelijk gemaakt aan de spelers dat Arkel het idee zou hebben dat er wat te halen valt tegen ons, dat idee moesten we vanaf de eerste minuut wegnemen.

En dat hebben de jongens gedaan, eigenlijk vanaf minuut één tot het laatste fluitsignaal. Er werd fel verdedigd en goed samengespeeld. De tegenstander is eigenlijk geen moment in de wedstrijd geweest. Toch was het met rust 'slechts' 0-3. Na zeven minuten werd de score geopend door Yannick. Kort daarna werd de 2-0 gemaakt door Bart. Daarna was het lang wachten tot het volgende doelpunt. We kregen kansen genoeg, maar voorin waren we niet scherp genoeg en soms hadden we ook gewoon pech. In deze periode kon Arkel twee keer gevaarlijk worden en als het dan tegenzit kan het zo maar 1-2 worden en we weten hoe een wedstrijd kan kantelen.. Gelukkig was het net voor rust Yannick die voor de marge van drie zorgde. Een lullige tegengoal voor de keeper die de bal uitschoot en de bal net zo hard en misschien wel harder weer teruggeschoten kreeg van Yannick, die net over de middenlijn stond. De keeper kreeg de bal niet onder controle en we konden met een 3-0 voorsprong de rust opzoeken.

Weinig op te merken in de rust, lekker blijven voetballen en probeer de score uit te breiden. Dat gebeurde ook tijdens die tweede helft. Na een aantal goede kansen voor Bart die gemist werden, scoorde Yannick de 4 en 5-0. Bart stond even wissel en stond te balen van zijn gemiste kansen, toen hij er weer in kwam was hij wel scherp. de 6 en 7-0 waren voor hem, waaronder een mooie met links. Daarna was het de beurt aan Boyd om zijn doelpuntje mee te pikken. De 0-9 was een mooie van Sam, typerend misschien voor de wedstrijd. Niet opgeven, speler afjagen op het middenveld, bal veroveren en op naar de goal en scoren. Daarna was het Arkel dat mocht scoren. We werden iets slordiger achterin en uit een voorzet van links maakte de speler van Arkel het prachtig met zijn hak af. Helaas dus niet de 0 voor Rowan. Het slotakkoord was voor ons. Een bal van Daan, die even rechtshalf mocht staan na een super wedstrijd achterin, kwam voor Bart die de bal bewust of onbewust doortikte naar Boyd, Boyd bleef rustig en maakte de 1-10.

Een heuse tienklapper dus. We zijn op de goede weg, maar we moeten het wel doorzetten. Te beginnen volgende week tegen Peursum. Een ploeg die we wel kennen en waarvan we een keer nipt verloren en nipt gewonnen hebben. We moeten volgende week dus weer vol aan de bak!