Gestreden maar verloren

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 11

1 april 2014 20:00

Herovina 2 – Meerkerk 4

Vanavond stond de wedstrijd tegen Herovina op het programma. Door verplichtingen van onze leiders kon de wedstrijd afgelopen zaterdag niet doorgaan en moesten we doordeweeks aan de bak.

Helaas konden veel basisspelers van Meerkerk 4 vanavond niet meedoen. We kampen helaas nog steeds met veel geblesseerden. Gelukkig was onze langgeblesseerde Nol zo aardig om langs de lijn te komen coachen.

We begonnen de wedstrijd scherp en kwamen veel in balbezit. Krul stond samen met Arjan The Power in de spits en konden elkaar goed vinden. Na 5 minuten kwam Ron krul op rechtsbuiten door en gaf een strakke voorzet en Arjan kopte deze bal hard binnen. We stonden dus vroeg met 1-0 voor.

Naarmate de eerste helft vorderde begon Herovina steeds meer kansen te creëren.  De grootste kans was echter voor Krul. Hij kwam alleen voor de keeper en schoot goed in, helaas kwam de bal op de lat terecht en kon Arjan de bal in rebound ook net niet in het doel schieten.

We gingen rusten met een 1-0 voorsprong maar het was duidelijk dat we de 2e helft keihard aan de bak moesten. Het stond achterin stabiel. Chris keepte goed en Maritio stond zijn mannetje samen met Niels, Jurre en grote Jurre broer Arjan. Geen vuiltje aan de lucht toch?

Onze volgende gastspeler Ernst-Jan kwam in het veld voor Michael en we konden beginnen aan de 2e helft. Tot de 60e minuut ging alles goed. Door een goede steekbal van Hijkie kwam Krul nogmaals alleen voor de keeper: de keeper van Herovina sprong katachtig op de bal, net geen doelpunt!!

De 1-1 was het omslagpunt in de wedstrijd. Maritio kreeg de bal ongelukkig tegen zijn arm in de zestien en de scheids was resoluut en wees naar de stip: 1-1.

Na dit doelpunt kreeg Meerkerk weer de kans om voor te komen in deze wedstrijd: Een mooie voorzet van Mart kwam op het hoofd van Arjan terecht en Arjan kopte de bal knap richting het doel maar de bal vloog voorlangs.

Herovina werd steeds sterker en Meerkerk leek moegestreden. Ralf ging er geblesseerd uit en de balans op het middenveld leek weg te zijn.  In combinatie met een fittere tegenstander werden we een kwartier lang overlopen. Plot stonden we met 3-1 achter en leek het een kansloze avond te gaan worden. Uit een strakke corner van Krul kopte good old The Power zijn 2e knap binnen. Zit er dan toch nog een puntje in?

In de laatste minuten kwam Herovina toch op de bevrijdende 4-2 door een schitterende uithaal. Meerkerk kreeg via Mart nog een aardige kans maar die werd knap gepakt door de keeper van Herovina.

We hebben gestreden maar Herovina verdiende uiteindelijk de punten. Zaterdag wacht Theole, wederom een zware wedstrijd!