Tam begin maar vlammend eind

SV Meerkerk JO13-1JM

Kozakken Boys D2

Anoniem (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 4e klasse 15

12 april 2014 10:30

Sjaak de Wild

12-04-2014 SV Meerkerk D1-Kozakken Boys D2

Vandaag de voorlaatste wedstrijd van deze competitie en wel tegen Kozakken Boys D2.

De uitwedstrijd werd glansrijk gewonnen dus we gingen met goede moed het veld op.

De wedstrijd begon goed. Met Wesley. in de aanval werden we al snel gevaarlijk en kregen we wel wat kansen. Daarna werd het een beetje een matte wedstrijd. Er werd wat gewandeld , van het mooie weer genoten maar niet echt meer gevoetbald.

Na wat aanmoediging van het leidersduo werden de mouwen weer opgestroopt en begon het weer op voetbal te lijken. Dat resulteerde in de 1-0 na een mooie solo van Milan. We creëerden weer wat kansen maar de keeper van Kozakken Boys was niet makkelijk te passeren. Met een 1-0 voorsprong gingen we rusten.

Wat Arwin in de rust gezegd  heeft is niet duidelijk ,maar het hielp wel. In de 2e helft werd er weer goed gevoetbald en gecombineerd. 10 minuten na rust scoort Jesse op aangeven van Jermy de 2-0. Nu komen we weer op dreef en zijn we continu op de helft van de tegenstander. De ene kans volgt de andere op. Een schot van Rik word door de Kozakken keeper op de lat getikt maar uit de rebound scoort Jermy. 3-0. De wedstrijd komt even in rustiger vaarwater en Kozakken Boys denkt het ergste te hebben gehad.

In de laatste 10 minuten van de wedstrijd zetten we nog even een eindsprintje in. Joelle tikt de 4-0 binnen, Jesse de 5-0 met een mooi lobje over de keeper en tot slot de 6-0 van Ramon met een afstandsschot. Sportieve wraak voor de vervelende uitwedstrijd.

Patricia Ouwerkerk