Thuis ijzersterk

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 13

3 mei 2014 9:00

Rene Dekker

Na het voetballoze weekend van vorige week mochten we zaterdag weer aan de bak. Voor ons staan er nog twee competitiewedstrijden op het programma en deze spelen we allebei thuis. We mochten het gisteren opnemen tegen Kozakkenboys E2, uit verloren we, dus we hadden wederom wat goed te maken. De spelers mochten zich om gaan kleden in het gerenoveerde 'hokkie 5'. Wat een fatsoenlijke kleedkamer al niet kan doen met de uitstraling van een club..

Veel te halen valt er niet meer in de competitie, toch was er genoeg motivatie voor deze wedstrijd. Daar hadden we verloren en dat moesten we deze wedstrijd recht gaan zetten en spelers die volgend jaar D-speler zijn zullen zich moeten laten zien als ze naar de D1 willen.

We speelden  op het B-veld. deze lag er keurig bij en kreeg zelfs complimenten van de trainers en leider van Kozakken Boys. Met zulke velden is kunstgras inderdaad overbodig. Nu de wedstrijd. We begonnen goed en scherp en we waren vanaf minuut één de bovenliggende partij. Na vier minuten kwamen we dan ook terecht op voorsprong door Sam, na een goede assist van Bart. We bleven goed spelen en we zagen veel mooie aanvallen. Toch scoorden we pas in de 20e minuut de 2-0. Dit kwam mede doordat we voorin te vaak voor eigen succes gingen en vergaten een balletje breed te leggen. De tweede goal was juist een voorbeeld van hoe het wel moet, Sam hield het overzicht en gaf de bal aan Bart en Bart scoorde. Twee minuten voor rust kregen we een vrije trap op een mooie plek. Luuk ging achter de bal staan en schoot prachtig binnen. 3-0, op naar de rust, maar helaas kregen we toch een tegengoal. Een verkeerde pass in de opbouw en dit werd afgestraft. Kan gebeuren!

De tweede helft gingen we door met het goede spel. Achterin werd er goed verdedigd als dit nodig was en we probeerden de aanval te zoeken. Toch bleven we soms slordig in de passing waardoor het lang duurde tot de volgende goal viel. Na twaalf minuten was het Yannick die voor de 4-1 zorgde. Een belangrijke goal, want als het 3-2 wordt weet je niet hoe zo'n wedstrijd afloopt. Zes minuten later was het weer Yannick met een mooie goal na een goede voorzet van Sam. Kort daarna scoorde Sam zelf de 6-1, Luuk kreeg nog een vrije trap, maar schoot de bal dit keer helaas tegen de paal. Na wat verwarring na een wissel werd het 6-2. Gelukkig was het slotakkoord voor ons. De bekende kapbewegingen van Yannick, ging een paar man voorbij en schoot zijn derde van de ochtend binnen. Een prima 7-2 overwinning met goed voetbal en mooie doelpunten. Volgende week nog één keer vlammen, dan ontvangen we Arkel E1. Geen revanchegevoelens, die zullen ze daar wel hebben. Wij moeten waken voor onderschatting, dat hebben we volgens mij nog niet eerder meegemaakt dit seizoen.