Meerkerk wint overtuigend van UCS EDO

... (kopbal)
Patrick Vuurens (intikker)

9 augustus 2014 14:00

In de eerste wedstrijd van het seizoen oefende Meerkerk in Utrecht. Vierdeklasser UCS EDO was niet bij machte om het Meerkerk lastig te maken. De 1-5 overwinning was een terechte afspiegeling van de verhoudingen in het veld.

Heer en meester
Er was al flink gewerkt in de voorbereiding. Vandaag de reis naar Utrecht om te kijken waar we staan. Tegenstander UCS EDO kon geen vuist maken. Meerkerk was met de voltallige A-selectie afgereisd. Iedereen kreeg speelminuten. Meerkerk toonde zich heer en meester. Toch duurde het 20 minuten voordat de mannen van Roger d’Hollosy op voorsprong kwamen. De wijze waarop was fraai. Een combinatie waarbij Youri van Blanken Ruud Vink vond, die op zijn beurt Floren Streefkerk in de gelegenheid stelde om de 0-1 binnen te tikken.  Tien minuten later weer een assist van Ruud Vink. Hij geeft de bal mee aan Youri  van Blanken, die met een lob beheerst afwerkt (0-2). Dit is tevens de ruststand.

Prikkel nodig

In deel twee bleef het lang rustig. Het duurde tot de 65e minuut voordat we de eerste kans van de wedstrijd voor de Utrechters noteerden. Meerkerk komt met de schrik vrij. De bal gaat voorlangs. In de 73e minuut is het wel raak voor de thuisploeg. Een mooie kopbal uit een vrije trap betekent de aansluitingstreffer. Meerkerk had deze prikkel nodig, want nog geen twee minuten later is het verschil al weer twee doelpunten. Youri van Blanken schiet. De keeper lost de bal en Patrick Vuurens is er als de kippen bij om de bal in het doel te werken. (1-3). De ruimtes worden steeds groten. Meerkerk leeft zich uit. Het is Jaimy Kooijman die een splijtende pass verzorgt op Brian Vink. Met een mooie lob zorgt Brian voor de 1-4. Nog is de koek niet op. Joop Friedeman vindt het net in de slotfase van de wedstrijd.  Het leek een kopie van het eerste doelpunt. Een mooie combinatie waarbij Jaimy Kooijman Patrick Vuurens aanspeelt, die op zijn beurt Joop Friedeman in staat stelt om te scoren.

Mooie begin

De nuttige eerste oefenwedstrijd eindigt in een 1-5 overwinning. Een mooi begin van het nieuwe seizoen. Volgende week gaat Meerkerk opnieuw naar Utrecht. Dan speelt het een toernooi bij DHSC. In de poulefase treffen de geelzwarten Sporting ’70 uit de Domstad, Zwaluwen Utrecht en OSV Nito uit Nieuwer Ter Aa. Vandaag was het genieten. Misschien een aanleiding te meer om volgende week eens een kijkje te gaan nemen.

AdG