Nuttige oefenwedstrijd tegen SVW eindigt in 2-2

Assist: Ruud Vink

19 augustus 2014 20:00

Sjaak de Wild

Meerkerk oefende vanavond in Gorinchem tegen SVW.  Nog één keer konden beide oefenmeesters naar hartenlust wisselen. Zaterdag is het immers gedaan als de strijd om de beker van start gaat.

Verre reis

Beide ploegen staken veel energie in de wedstrijd. Soms mooie combinaties en op andere momenten weer wat slordigheden. Gelukkig ontbraken de krenten in de pap in de vorm van doelpunten niet. Na een klein half uur spelen kwam de thuisploeg op voorsprong. Een inzet van Baris Hosafci schampte het hoofd van Theo van Zessen, waardoor de bal in het Meerkerk doel verdween. In de slotseconden van de eerste helft tikte een SVW verdediger Patrick Vuurens aan in het strafschopgebied. Scheidsrechter Sjaak de Wild, die de verre reis uit Groningen had gemaakt, was resoluut; strafschop. Youri van Blanken verzilverde de penalty. Ruststand 1-1.

Domper

Na rust veel wissels. Helaas was het meespelen van Sander Vink van korte duur. Hij kwam ongelukkig ten val en moest met een arm uit de kom naar de eerste hulppost. Een enorme domper voor Sander. Het spel bleef op en neer gaan en het was opnieuw SVW dat op voorsprong kwam. Een mooi doelpunt van Hasib Amanzada betekende een 2-1 voorsprong voor de streepjes. Meerkerk kwam weer op gelijke hoogte na een mooie combinatie. Het was uiteindelijk Ruud Vink die Patrick Vuurens bediende, die fraai afrondde. Er vielen nog een paar kleine mogelijkheden te noteren. Gescoord werd er niet meer. Wel was SVW nog dichtbij de overwinning in de slotfase van de wedstrijd met een schot op de lat. Hier bleef het bij. Al met al een nuttige oefenmatch voor beide ploegen met een terechte 2-2 eindstand.

Beker

Zaterdag speelt Meerkerk thuis tegen Groot-Ammers voor de beker. De oefencampagne zit er op. Een overwinning; een gelijkspel en toernooiwinst. Al met al een nuttige oefenperiode. Tot zaterdag als we de mannen voor het eerst dit seizoen op ’t Hoog in actie kunnen zien.

AdG