IJZERSTERK BEGIN VAN COMPETITIE

Ameide F1

Daley d' Hollosy (intikker)
Daley d' Hollosy (intikker)
Assist: Sem Vink
Assist: Sem Vink
Sem Vink (schot)
Sem Vink (schot)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F31

13 september 2014 9:00

Ahmet Dekici

Vandaag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. Na de zware nederlaag van afgelopen maandag, hoewel dat een oefenwedstrijd was, waren we zeer benieuwd hoe de jongens deze wedstrijd zouden spelen. Riley was er vandaag helaas niet bij. Voor de rest was iedereen aanwezig en fit.

Voor de wedstrijd waren onze talentjes al behoorlijk op scherp gezet, want onze F1 speelde tegen Ameide. Een heuze derby met veel bekende gezichten langs de lijn, volop zon en enthousiaste supporters. Alle ingrediënten waren aanwezig om er een waar spetakelstuk van te maken. En zo geschiede......

Scherp beginnen aan de wedstrijd en blijven gaan tot de laatste fluitsignaal, was het motto voor vandaag. Nadat onze scheids floot voor het begin, was iedereen scherp en alert. Ameide kwam er direct al niet aan te pas. Dit betaalde zich binnen 10 minuten uit in 2 goals, één van Daley en één van Lars. Daarna luwde de storm wat. Ameide kreeg echter geen vat op de wedstrijd. Cesco, Jayden en onze nieuwste parel in de verdediging Niels, waren onverzettelijk. Onze keeper Martijn had hierdoor een makkelijke ochtend. De 3-0 ontstond na een voorzet van Sem, waarna Daley zijn tweede kon maken en ook de 4-0 ontstond na weer een voorzet van Sem, waarna Jens scoorde.
Eén keer kwam Ameide voor rust er goed uit, maar door oplettendheid van Martijn, werd er niet gescoord. En ook dat is een kwaliteit, weinig te doen hebben als keeper en toch scherp zijn als het moet.

In de rust werd gemeld dat de tweede helft nog gespeeld moest worden en dat de overwinning nog geen zekerheid zou zijn. Scherp blijven dus.

In de tweede helft eigenlijk het zelfde beeld. Een scherp Meerkerk en een onmachtig Ameide. Wessel opende de score in de tweede helft in de 25e minuut met een afstandschot die onhoudbaar was voor de keeper van Ameide. De 6-0 werd gemaakt door Sem na een mooie pass van Wessel. Goed merkbaar is dat de nodige goals ontstaan na goed samenspel en mooie passes. De 7-0 was wonderschoon en kwam van de voet van Sem die van afstand de bal zo in de kruising schoot.
Toch kreeg Ameide wel een enkele mogelijkheid in de tweede helft, doordat de beentjes bij onze jongens een beetje moe waren. Maar ook hier stond Martijn zijn mannetje en was niet van plan één goal weg te geven.
Daley maakte uiteindelijk zijn 3e van de ochtend en dat was tevens de eindstand: 8-0.

Al met al een prachtige overwinning waar wij allen trots op kunnen zijn.

Komende zaterdag speelt de F1 weer thuis, nu tegen LRC F1, wederom om 09.00 uur.

HJ