Meerkerk houdt de nul en wint een punt

Unitas 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

27 september 2014 15:00

Kant, A.

Vandaag kwam het er op aan. Meerkerk speelde tegen Unitas in Gorinchem. Beide ploegen hadden nog geen punt gehaald in deze competitie. Na vandaag is de hatelijke nul verleden tijd. Zowel Meerkerk als Unitas winnen een punt. Het publiek werd niet verwend. Het bleef 0-0.

Weinig te berichten

Van de eerste helft dit keer geen verslag. Uw correspondent had niet goed opgelet. De toegangsweg naar Gorinchem vertoonde extra drukte als gevolg van een afsluiting. Vanuit de file valt er weinig te berichten.

Wil om te winnen

De tweede helft was ook niet om over naar huis te schrijven. Toch doen we het. Het spel was aan beide kanten slordig. Aan inzet geen gebrek, maar de aanwezigen leken nu al te worden getrakteerd op een veredelde vorm van degradatievoetbal. De wil om te winnen was zeker bij Meerkerk aanwezig. Het kreeg kansen. Rond de 55e minuut was er het nodige gevaar. Patrick Vuurens schoot tot tweemaal toe uit de tweede lijn. Maar evenzo vele keren was Lex Kramers op zijn post. Martijn van der Hagen had geen geluk. Zijn schot ging naast.

Katachtige reflex

Aan de andere kant moest doelman Klaas-Jan van Zessen handelend optreden in de 67e minuut. Een inzet keerde hij met de voet. Een kwartier voor tijd was het aan hem te danken, dat Meerkerk niet opnieuw zonder punten huiswaarts moest keren. Met een katachtige reflex keerde de Meerkerk-doelman een van dichtbij ingekopte bal.

Prooi

In de slotfase schoot Floren Streefkerk nog een keer rakelings voorlangs. Goed ingrijpen van Lex Kramers aan Unitas kant voorkwam dat Meerkerk kon scoren. De voorzet van de ingevallen Thijs van Klij was een prooi voor de Meerkerkse doelman in Gorinchemse dienst.

Begin is er

Volgende week opnieuw een tegenstander uit de onderste regionen. SV Capelle komt op bezoek. Net als Meerkerk heeft de ploeg uit de Langstraat slechts één schamel punt. Opnieuw een spannende confrontatie op ’t Hoog, waarbij er wat op het spel staat. Het begin is er in ieder geval na vandaag.

Bijzonderheden

Cor Bot nam vanmiddag de plaats in van onze vaste assistent-scheidsrechter Henk Chaigneau, die wegens werkzaamheden was verhinderd. Klasse Cor!

AdG

Opstellingen:

SV Meerkerk

1. Klaas-Jan van Zessen 2 Koen Vermeer 3 Stijn Schuller 4 Gert Jan Koekkoek 5 Gijsbert Bruijnes 6 Theo van Zessen (geel) (13 Brian Vink 46e min) 7 Martijn van der Hagen (14 Thijs van Klij 80e min) 8 Youri van Blanken (geel)  9 Ruud Vink (15 Gerald Boom 75e min) 10 Patrick Vuurens 11 Floren Streefkerk

Unitas