Meerkerk 4 – SVS’65 2

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

4 oktober 2014 14:30

Meerkerk 4 – SVS’65 2

Deze week was de tegenstander het 2e elftal uit Spijk. We waren bijna op volle oorlogssterkte. Marienho was niet aanwezig in verband met zijn studie en Leider Ralf ging een weekendje weg om te vieren dat Jurre zijn vriendin een jaar geleden had ontmoet. Oh ja, hij was ook een jaar getrouwd. Gefeliciteerd Raffie!

Verder was het goed om te zien dat onze eigen Luis Suarez oftewel Nollie zijn rentree op de velden maakte. Daarnaast versterkte Jeppoe onze gelederen vanaf de reservelijst. Helaas was onze scheidsrechter Karel niet aanwezig om te fluiten maar Rico & Jesper waren beide bereid om een helft te fluiten. Daarnaast hebben Jacco & Hugo allebei een helft gevlagd. Bedankt mannen!

Leider Chris bekende dat hij Duitse voorouders had en wilde daarom de nadruk op verdedigen leggen. Hij stuurde deze 11 mannen het veld in:

Doelman: Ruben  (A.K.A. Bobby)
Verdediging: Jurre, Vethje, Bassie en Daan
Middenveld: Hugo, Goof, Boertie & Jeppoe
Aanval: Alfred & Rico J.

Wissels: Rico v Z, Jacco, Rudy & Nollie

We begonnen sterk aan de wedstrijd en dit resulteerde gelijk in een aantal mogelijkheden. Het was jammer dat de eindpassing onzuiver was waardoor echte kansen achterwege bleven. Spijk was alleen in de omschakeling gevaarlijk. In de omschakeling was Meerkerk kwetsbaar. In eerste instantie kon de verdediging in samenwerking met de keeper goed neutraliseren. Spijk was al eerste dicht bij een doelpunt. Vanaf 25 meter nam de aanvaller de bal vol op de pantoffel. Ruben keek de bal op de kruising. Dit bleek achter een voorbode voor een doelpunt van Spijk. Uit een snelle uitval speelde Spijk de situatie goed uit en scoorde de 0-1. Dit was voor Meerkerk een reden om er een stapje bij te doen. En dit leidde al snel tot resultaat. De tot dan toe ongelukkig spelende Boertie scoorde uit een mooie volley de 1-1. Volgens eigen zeggen is Boertie kunstgras gewend dus hij moest even wennen aan het “stroperige” gras… Nog voor rust zou Meerkerk orde op zaken stellen. Na een fout van de keeper scoorde wederom Boertie de 2-1. Het was een mooi doelpunt in de vorm van een lob van 25 meter. De keeper verspeelde de bal op 25 meter van het doel aan Boertie. Die wist daar wel raad mee en zo kon Meerkerk met een voorsprong gaan rusten.

In de rust werd besproken dat we deze wedstrijd absoluut niet hoefde te verliezen. De wissels kwamen erin en waren scherp. Direct in de 2e helft wisten zowel Rudy als Nollie het net al snel te vinden. Na een mooie aanval over de vleugels scoort Rudy de 3-1. De aanval uit het boekje begint bij Sjacco, hij stuurt Boertie weg over de linker flank. Boertie geeft een voorzet op maat en Rudy kan de bal binnen lopen. Grote ontlading bij Rudy, het was namelijk zijn eerste doelpunt in dit seizoen. Hij stond dus al een aantal weken droog, gelukkig bleven zijn ploeggenoten positief en dat betaald uiteindelijk terug in doelpunten;).  Vlak daarna scoorde Nollie op zijn zo’n herkenbare manier. Sommige mensen noemen het geluk maar in twee instanties weet Nollie de bal binnen te prikken. De rest van de twee helft had Meerkerk de wedstrijd in handen. Er was nog een grote kans voor Nol die van de lijn werd gehaald. Verder speelde Meerkerk de wedstrijd uit en behaalde zo de eerste drie punten van het seizoen. Verder rest mij nog te melden dat het leuk was om Sjacco en Alfie weer terug op de velden te zien. Ze waren direct van waarde!

Na afloop vierder Rudy alvast zijn verjaardag dus daar hebben we een biertje op gedronken. Gefeliciteerd Rudy, op je gezondheid! Aankomende zaterdag spelen we tegen Leerdam Sport. Mocht u de spelers van Meerkerk 4 zoeken na de wedstrijd. U kunt ze vinden bij La Stancia!

RB