GEWONNEN DANKZIJ STERKE VERDEDIGING

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F31

11 oktober 2014 9:00

Ahmet Dekici

Vandaag wederom een thuiswedstrijd voor onze F1, nu tegen Beesd F1, die afkomstig zijn uit de 1e klasse. Riley was er door een kapotte knie helaas niet bij.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het gevoel goed. Geen grote monden, geen gepiemel, gewoon luisteren en een goede warming up. Dat voorspelt wat.

Meerkerk begon sterk aan de wedstrijd met in de eerste 10 minuten voldoende kansen. Maar de kansen benutten is zo makkelijk nog niet. Gelukkig viel de 1-0 in de 11e minuut, gescoord door Daley. Enkele minuten daarna toch de gelijkmaker door onoplettendheid achterin. Zeer onnodig, maar toch gebeurde het. Gelukkig zorgde Sem kort na de gelijkmaker voor de meer dan verdiende voorsprong. De 2-1 was tevens de ruststand.

Ook de tweede helft begon Meerkerk sterk, dat is wel eens anders geweest. Een groot compliment voor het sterke begin. Gelijk fel op de bal. Dit resulteerde in de 3-1 door Daley. Sem maakte aan alle illusies voor Beesd een einde door kort achter elkaar
de 4-1 en 5-1 te maken.
Helaas en misschien wel logisch, zakte Meerkerk wat terug. De felheid was er niet meer. De vermoeidheid nam toe. De laatste 10 minuten waren voor Jayden. Die heeft zijn taak als verdediger zeer goed uitgevoerd. Sterk, zonder overtredingen te maken, de bal veroveren. Er kwam werkelijk geen man meer voorbij. Alles was voor Jayden. Zonder anderen te kort te doen durf ik te stellen dat Jayden Man of the Match is vandaag.

Desondanks scoorde Beesd nog 1x. Stand op dat moment dus 5-2. Gezien het aantal kansen van onze zijde had de uitslag zeker hoger uit mogen vallen. Maar deze overwinning is voor de rest van het collectief aangezien iedereen hard heeft gewerkt.
En deze keer van de 1ste tot het laatste fluitsignaal. Dat is de grootste winst voor vandaag.

We kunnen oprecht trots zijn op onze mannen!! Hopelijk is dit de ommekeer voor de slechte wedstrijden die we hiervoor gespeeld hebben.

Volgende week zaterdag is er geen competitie. Heel misschien een oefenpot, hiervan hou ik jullie op de hoogte.

HJ