WEDSTRIJD MET 2 GEZICHTEN

GJS F1

Daley d' Hollosy (intikker)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F31

25 oktober 2014 9:00

Ahmet Dekici

Na een vrij weekend zonder voetbal stond vandaag de thuiswedstrijd op het programma tegen GJS F1. Na twee goeie trainingen van de week en het goede spel van de laatste competitiewedstrijd tegen Beesd, waren de verwachtingen hoopvol.
Alleen de warmingup temperde dat goede gevoel enigszins. Slappe balletjes, veel gepiel, heel veel geklets en gegiechel, dus tja.......

Meerkerk begon goed, hoewel dat maar welgeteld 2 minuten duurde. Wessel slalomde door de verdediging van GJS, waardoor de 1e kans van Meerkerk ontstond. Helaas bleef deze kans onbenut. Het begin zag er hoopvol uit. Door slap ingrijpen viel de goal helaas aan de andere kant, 0-1 voor GJS. De 0-2 viel 5 minuten nadien.
Het werd steeds een beetje minder bij Meerkerk. Slappe ballen, alsof de jongens de bal geen pijn wilde doen. De 0-3 en 0-4 vielen kort na elkaar. De positieve uitzondering de eerste helft was Daley, die werkte hard voor elke bal. Als spits schuwde hij zijn verdedigende taken niet. Als zijn maatjes dezelfde instelling hadden gehad, waren we niet met 0-4 de rust in gegaan.

In de tweede helft kwam Meerkerk beter uit de startblokken. Ballen kwamen nu wel aan en kansen werden nu wel gecreëerd. Desondanks maakte GJS de 0-5. Maar de grote winst is dat de jongens nu wel bleven voetballen. Kans op kans werden helaas om zeep geholpen. En GJS kwam er niet meer aan te pas. Zij hebben geen kans meer gehad. Gelukkig maakte Daley 5 minuten voor tijd de 1-5 na een prima actie en voorzet van Lars. Helaas bleef het hier bij.

Gezien de enorme hoeveelheid kansen van onze zijde in de tweede helft zou een gelijkspel (bijna) meer op zijn plaats zijn geweest. Zo matig en slap in de eerste helft en zoveel beter voetbal in de tweede helft. Hopelijk kunnen de boys het goede gevoel van de tweede helft meenemen naar de volgende wedstrijd. En dan graag sterk en fel vanaf de 1e minuut. Beloven we dat mannen??!!

Zaterdag 1 november speelt onze F1 uit om 10.15 uur tegen LRC F1.
En supporters lang de lijn, moedig ze aan en schreeuw ze naar de overwinning. Want hier ontbrak het aan, is geconstateerd (overigens niet door ondergetekende). En de jongens hebben dat zo gaande nodig. Hup Meerkerk Hup...!!!

HJ