Meerkerk geveld uit stilstaande situaties

GJS 1

... (vrije trap)
... (vrije trap)
...

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

25 oktober 2014 14:30

Bergen, S. van den

In een spannende wedstrijd kwam Meerkerk vroeg op voorsprong. Toch eindigde de wedstrijd voor de geelzwarten in mineur. Uit twee stilstaande situaties scoorde GJS. Het betekende een 1-2 nederlaag in eigen huis die niet nodig was geweest.

Eerste gevaar gasten

Uitstekend voetbalweer bij aftrap. En dat bleef zo. Meerkerk startte voortvarend. Al in de eerste minuut dreiging naar voren. Iets wat het thuispubliek graag ziet. GJS liet zich niet van de wijs brengen. Het eerste doelgevaar kwam dan ook van de gasten.  Kevin Gruiters leverde een mooie voorzet af. Gelukkig was doelman Klaas Jan van Zessen op zijn post. Hij tikte de  bal voor de  volledig vrijstaande Jordin Calor weg. We schrijven de tiende minuut van de match.

Vroege voorsprong
Meerkerk antwoordt via een inzet van Patrick Vuurens. Het levert een corner op. De corner leidt niet tot succes. Kort daarna toch tijd om te juichen. Ter hoogte van de middenlijn verovert Meerkerk de bal. Brian Vink speelt Floren Streefkek aan. Floren ziet Patrick Vuurens vertrekken en geeft de bal perfect mee. Een kolfje naar de hand van Patrick Vuurens. Hij geeft keeper Angelo Perini geen kans en schiet de 1-0 binnen.

Evenwicht

Na het doelpunt ontstaat er evenwicht. Beide ploegen weten zich geen kansen te creëren. Na een half uur spelen is Meerkerk dichtbij de 2-0. Het mag niet zo zijn. Een vrije trap van de linkerflank van Gert Jan Koekkoek. De bal belandt bij Stijn Schuller die schitterend inkopt. Helaas gaat de bal via de onderkant van de lat en de doellijn weer het veld in. GJS laat kort daarop via Kevin Gruiters weten dat het nog steeds mee doet.  De bal gaat rakelings langs het Meerkerk-doel. Kort daarvoor was doelman Perini van GJS al een keer redder in nood, na een inzet van Floren Streefkerk.

Verstoring pret

Meerkerk leek met een 1-0 voorsprong de rust in te gaan. Een vrije tap in de laatste minuut voor rust verstoorde de pret. Vanaf de linker kant was het Tommy Kant die zich ontfermde over de bal. De op het oude nest teruggekeerde middenvelder schoot de bal via de lat op schitterende wijze binnen. De 1-1 ruststand was een feit.

Vrije trap met gevolgen

Na de rust kwam Joey van Putten in het team voor Floren Streefkerk. Joey liet zien na een langdurige afwezigheid dat hij nog steeds van grote waarde kan zijn voor de ploeg. GJS kwam gedreven de kleedkamer uit. Meerkerk had zichtbaar moeite met de opportunistische bedoelingen van de Dalemers. Het leverde Gert Jan Koekkoek zelfs een gele kaart op, nadat hij een speler van GJS in de ogen van de scheidsrechter op onreglementaire wijze af stopte. De vrije trap die volgde was er één met gevolgen. Tommy Kant was opnieuw trefzeker.

Buitenspel

In de 67e minuut leek Meerkerk op gelijke hoogte te komen. Youri van Blanken kreeg de bal in het strafschopgebied aangespeeld. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar scheidsrechter Van den Bergen die op één lijn stond liet terecht doorgaan. Youri was niet zelfzuchtig en speelde de bal af op Patrick Vuurens, die feilloos afrondde. Helaas stond Patrick wel in buitenspelpositie, waardoor de gelijkmaker uitbleef.

Kans op gelijkmaker
GJS haalde alles uit de kast om de overwinning veilig te stellen. Lange blessure behandelingen haalden de vaart uit de wedstrijd. GJS begreep dat het Meerkerk niet terug in de wedstrijd moest brengen. Vrouwen en kinderen eerst zo leek het devies te luiden, getuige de lange ballen naar voren. Meerkerk kreeg nog een mooie kans een kwartier voor tijd. Uit een voorzet van de linkerflank van Joey van Putten schoot Brian Vink over. Hier bleef het bij.

Op bezoek bij koploper
Meerkerk leed een gevoelige nederlaag. Het was zeker niet nodig geweest. Een gelijkspel had de krachtsverhoudingen beter weergegeven. Volgende week wacht opnieuw een zware opgave. Al LIGT zit er ook een uitdaging. We gaan op bezoek bij  koploper Geinoord.  De ploeg uit Nieuwegein  verspeelde thuis nog geen punt. Aan Meerkerk de eer om daar verandering in te brengen, al zou een punt natuurlijk al mooi zijn. We gaan er voor!!

AdG

Opstellingen

SV Meerkerk

1. Klaas-Jan van Zessen 2 Koen Vermeer 3 Stijn Schuller 4 Gert Jan Koekkoek (geel) 5 Gijsbert Bruijnes 6 Theo van Zessen 7 Floren Streefkerk (16 Joey van Putten 46e min) 8 Dick Kooijman 9 Patrick Vuurens (15 Mike Kersbergen 75e min (geel) 10 Brian Vink 11 Youri van Blanken